NAİM DİLMENER'LE GEÇMİŞ ZAMANIN İZİNDE

UNUTULUR DEME BANA, UNUTULMAZ, UNUTULMAZ

17 Aralık 2024 Salı 21:13
NAİM DİLMENER'LE GEÇMİŞ ZAMANIN İZİNDE

EMI, Türk Popunun emektarlarından Hurşit Yenigün’ün önderliğinde çok parlak çok da sıra dışı bir projeye imza attı. EMI, Türk popunun altın çağı olan 70’lerden, o döneme sahiden damgasını vurmuş sanatçı ve şarkılardan bir demeti tek bir albümde getirdi önümüze. Nur Yoldaş, Banu, Melike Demirağ, İskender Doğan, Ercan Turgut, Kartal Kaan, Güzin ile Baha, Esmeray, Semiha Yankı ve  Atilla Atasoy; o zamanlar bile bir araya gelememişken, bu sefer Hurşit Yenigün’ün önderliğinde toplandılar ve en önemli şarkılarını, Türk popunın tarihinde zaten çoktan yerini almış şarkılarını yeniden söylediler. Hepsi birden; Hurşit Yenigün’ün Sezen Aksu tarafından söylenmiş “Gölge Etme” adlı şarkısının üstüne yeniden yazılmış “Çok şükür tekrar kavuştuk birbirimize, bir hüzünlü şarkı oldu ayrılık bize” dizeleri ile açıyor albümü ve sırayla, birer birer en önemli şarkılarını söylemeye geçiyorlar. 

SİZİNLE BİR DAKİKA
Ben ve benim gibilerin, bütün bu şarkıları unutmuş olduğunu zaten söylemek mümkün değil. Öte yandan; Melike Demirağ’ın “Arkadaş” ı, Esmeray’ın “Unutama Beni” si,  İskender Doğan’ın “Kan ve Gül” ü, Nur Yoldaş’ın “Sultan-ı Yegah” ı ve Banu’nun “Unutulur” u da hiç kimse tarafından unutulabilmiş değil. Bu şarkılar, yalnızca şarkıyı söylemiş olanların en büyük hit’i olmakla kalmadı, aynı zamanda Türk popunun da en önemli şarkılarından oldular. ‘En iyi elli şarkı’ gibi bir listeye havada girebilecek şarkılar bunlar. Bunların yanına, bu çapta  ses getirmemiş olsa da, zamanında sevilmiş diğer şarkı ve şarkıcılar eklenmiş... Bu kadroyu bir araya toplamayı Hurşit Yenigün başarmış. Zaten, ancak onun gibi biri  başarabilirdi bunu. Türk Popu için çok çalışmış çok emek harcamış biri Hurşit Yenigün. Her zaman faal olmuş, her zaman temiz işler çıkarmış biri. Çoğunlukla ‘ticari’ olandan yana olmuş olsa bile, bunu da mümkün olduğunca yerlerde sürünmeden ve asgari bir takım prensipleri ayaklar altına almadan yapmaya gayret etmiş biri. Türk Popu’nun ‘diva’ sı Sezen Aksu’ya verdiği “Gölge Etme” adlı şarkısı en önemli hit’i Hurşit Yenigün’ün. Zaten bu şarkı da, ‘bizimkiler’in hasret giderme şarkısı olmuş albümün en başında. Bir pop şarkıcısı olarak işe başlamış olan Ercan Turgut, asıl olarak, daha sonra yaptığı ‘arabesk’ albümler ile tanınıyor. Ama az da olsa pop 45’likler de yaptı ve dönemin en kayda değer firması Hop tarafından yayımlanan “Tövbe” adlı şarkısı yeri göğü inletmemişse de oldukça derli toplu bir şarkıydı... Albümün en yakın tarihli şarkısı ise Kartal Kaan’ın  “Köy Düğünü” adlı şarkısı. Bu şarkının bir 45’lik olarak yayımlandığından bile emin değilim. Hep birlikte tozutup, kendimizi Haldun Dormen’in müzikallerine kaptırdığımız, acı-sıkıntı-mutsuzluk abidesi 12 Eylül günlerinden bir şarkı bu da. “Köyümde Şenlik Var, Köyümde Düğün” diye şarkılar dinleyerek ve söyleyerek aslında sıkıntıdan boğulmuyor gibi yapmış olmalıyız o aralar. Atilla Atasoy, 1975 Eurovision elemelerinde yarıştığı (çok fazla ödül ve unvan vardı o yıl, bu nedenle belki dereceye de girdiği) şarkısı “Dilenci” yi söylemiş. Benim ‘kalemim’ olan şarkıcılardan biri hiç olmadı Atilla Atasoy. Epeyce plak yapmış olmasına rağmen sevdiğim tek şarkısı bile yoktur. Ama “Dilenci” de doğru bir seçim, “Kurtulamazsın” ile birlikte en önemli şarkılarından Atilla Atasoy’un. Güzin ile Baha ise, Türk popunun en renkli isimlerinden. Özellikle Baha Boduroğlu. Yalnız şarkı söylememiş, bu işin mutfağında da epeyce ter dökmüş biri, hala da öyle. Kendi firması olan Bip Plak’ta ise harikalar yarattı 70’lerin ikinci yarısında. Semiha Yankı’nın “Sıcak Sımsıcaksın” adlı emsalsiz şarkısı buradan çıktı sözgelimi. Ama Semiha Yankı bu şarkıyı değil, hem kendisinin hem de Türk popunun en önemli şarkılarından biri olan “Seninle Bir Dakika” yı söylemiş. Bu şarkı, Ajda Pekkan’ın “Petrol”ü ile birlikte, hezimetin altında kalmadan kendi yolunu açıp tepeye kurulmuş az sayıda Eurovision şarkılarımızdan biri. 1974 yılında yapılan Toplu İğne şarkı yarışmasını, birlikte yarıştığı en popüler isimleri bile sollayarak kazanmış olan Esmeray, bu yarışmada kendisine birincilik getirmiş olan “Unutama Beni” yi; ilk 45’liği “Vefasız” dan beri dağ-bayır peşinde koşturmakta olduğum Banu, emsalsiz “Unutulur” u; Nur Yoldaş, Türk popunda yepyeni bir çağ açmış “Sultan-ı Yegah” ı; İskender Doğan, zımba gibi “Kan ve Gül” ü; Melike Demirağ da; 70’lerin ilk yarısında, o seminerden bu gösteriye deliler gibi koşturmaktayken, bize biraz durup dinlenme ve düşünme imkanı vermiş ve bir kısmımız için bir şarkıdan çok daha fazla şey ifade eden “Arkadaş” ı söylemiş. Albümü, projenin mimarı Hurşit Yenigün kapatmış: “Ah Ege Ah”.
İçinde yaşadığımız yıllardan, günlerden fazlasıyla memnunum. Olacağından değil ya; birileri çıkıp da bana dünyaları verse bile o 70’lere bir tek saat için bile geri dönmem. Ama yine de bu şarkılar tuhaf bir hüzün veriyor bana: Ahh o günler ah.
  

BULURSANIZ KAÇIRMAYIN
Sultan-ı Yegah / Nur Yoldaş – Öncü – 45’lik
Seninle Bir Dakika / Semiha Yankı – Kervan – 45’lik
Vefasız / Banu – Disko – 45’lik
Eski Çamlar Bardak Oldu / Güzin ile Baha – S&S – 45’lik
Hadi Canım Sende / Melike Demirağ – Philips – 45’lik
Kan ve Gül / İskender Doğan – 1 Numara – 45’lik
Unutama Beni / Esmeray – Diskotür – 45’lik
Kurtulamazsın / Atilla Atasoy – Diskotür – 45’lik
Aşkın Bam Teli / Kartal Kaan – Hop – 45’lik
Tövbe / Ercan Turgut – Hop – 45’lik



Diğer Yazılar