KARANTİNALI DESPİNA
30 Temmuz 2023 Pazar 21:40
Despina Vandi; Giorgos Dalaras, Giannis Parios, Haris Alexiou, Anna Vissi, Glykeria, Keti Garbi ve Angela Dimitriou’dan sonra bir başka dünya çapında ünlenen Yunanlı yıldız olma yolunda. Şarkıcının kendi ülkesindeki emsalsiz başarısı, geçen yılın sonlarında çıkardığı “Gia” adlı albümle yurt dışına da taşmıştı. Mega Müzik, Vandi’yi, Harem ile destekleyerek, oldukça şık bir proje olarak sundu bize. Hem kendisi hem de şarkıları oldukça çekici olan Vandi’nin, bizde de tutmaması için hiçbir sebep yok. Kulaklar Yunan müziğne zaten artık epeyce aşina. Bunun da üzerine sıkı şarkılar eklenince, Vandi, Vissi ve Dimitrou sonrası yeni Yunanlı yıldızımız olacak gibi gözükmekte.
Almanya’nın Tipigen adlı küçük bir kasabasında doğan Vandi, altı yaşındayken ailesi ile birlikte Yunanistan’a dönüyor. Kavala’da lise, Selanik’te üniversite eğitimi görüyor. Üniversitede okumaktayken de, bir barda piyano çalan bir arkadaşının teklifini kabul ederek onunla birlikte şarkı söylemeye başlıyor. Despina’nın cazibesi ve olağanüstü sesi, her şeyin arkasını çok çabuk getiriyor. 1994 yılında “Gela Mou” adlı ilk albümünü çıkarıyor. Bu albümle başlayan çıkış; Deka Entoles ve Profities albümleri ile sürüyor. 2000 yılında çıkan “Ipofero” single’ı ise, Despina Vandi’yi, Yunanistan’ın en büyük star’larından biri haline getiriyor. Bu single, kısa bir zaman içerisinde, ülkenin en çok satan 45’liği haline geliyor. Geçen yılın sonlarında piyasaya verilen ikili “Gia” adlı albüm bu popülerliği devam ettirdi ve Despina Vandi’yi bir süperstar konumuna taşıdı. Albümün yaptığı bu kadarla da kalmadı, Vandi’nin yurt dışına açılabilmesinde büyük bir rol oynadı.
Şu sıralar, Vandi’nin en yoğun zamanları. Kendi ülkesinde “Ante Gia” adlı bir single yayınladı ve hemen ardından da, “Gia” albümüne, yeni mix ve şarkılarla desteklenerek bir “collectors edition” baskısı yapıldı. “Gia” dünyanın dört bir yanında da pazarlanmakta. Mix’ler hazırlanıyor, şarkıcı her ülkede ayrı bir yol takip edilerek piyasaya sunuluyor. Vandi, Harem’in desteği ile, bizim ülkede, diğer yerlere göre çok daha büyük bir başarı elde edecek gibi. Nez’in yapmaya çalıştığını dok daha ritmik, çok daha sağlam ve tam bir yıl önce yapmış olan Vandi, sahtenin yerine çok kolaylıkla konabilecek.
Bulursanız Kaçırmayın
Deka Entoles / Despina Vandi – Minos / EMI – CD
Profities / Despina Vandi – Minos / EMI – CD
Best Of / Despina Vandi – Minos / EMI – CD
Ipofero – Despina Vandi – Minos / EMI – CD single
Gia (Collectors Edition) / Despina Vandi – Heaven – 2CD
Ante Gia / Despina Vandi – Heaven – CD single
Greek Mania Club Remix / Karışık – Sony – 4CD Box
Hit Mix / Karışık – Sony – 5CD Box
NAİM DİLMENER
Diğer Yazılar
17 Aralık 2024 Salı 21:13
EMI, Türk popunun emektarlarından Hurşit Yenigün’ün önderliğinde çok parlak çok da sıra dışı bir projeye imza attı. EMI, Türk popunun altın çağı olan 70’lerden, o döneme sahiden damgasını vurmuş sanatçı ve şarkılardan bir demeti tek bir albümde getirdi önümüze. Nur Yoldaş, Banu, Melike Demirağ, İskender Doğan, Ercan Turgut, Kartal Kaan, Güzin ile Baha, Esmeray, Semiha Yankı ve Atilla Atasoy; o zamanlar bile bir araya gelememişken, bu sefer Hurşit Yenigün’ün önderliğinde toplandılar ve en önemli şarkılarını, Türk popunın tarihinde zaten çoktan yerini almış şarkılarını yeniden söylediler. Hepsi birden; Hurşit Yenigün’ün Sezen Aksu tarafından söylenmiş “Gölge Etme” adlı şarkısının üstüne yeniden yazılmış “Çok şükür tekrar kavuştuk birbirimize, bir hüzünlü şarkı oldu ayrılık bize” dizeleri ile açıyor albümü ve sırayla, birer birer en önemli şarkılarını söylemeye geçiyorlar.
11 Aralık 2024 Çarşamba 16:27
Kitsch’ten bol bir şey yoktur Türk topunda. Ama ‘en, en, en kitsch?’ diyecek olursanız Rana ve Selçuk Alagöz diyebilirim. Bütün bir müzik geçmişlerini, bizi eğlendirmek, keyiflendirmek, güldürmek üzerine kurdular… Bütün o kılık kıyafetler, şarkı sözleri, plak kapakları, Kızılderili tabloları, ‘Stüdyo Taç’ fotoğrafları, Malabadi Köprüsü’nde başlayan ve biten aşkların öyküleri, Edremit’ten Van’a bakmalar. Hepsi, hepsi parmak ısırtacak güzellikte. Alagözler koca bir tarihi böyle kurdular ve hâlâ devam ediyorlar.
17 Kasım 2024 Pazar 10:16
Tam dört yıl önce kaybetmiştik Hamiyet Yüceses’i, 10 Temmuz 1996 tarihinde. Türk Sanat Müziği’nin bu ‘ölmez’ şarkıcısı, 80’li yaşlarının hemen başında aramızdan ayrılmıştı. Yazılarımda; ‘ölmez’, ‘muhteşem’, ‘mükemmel’, ‘inanılmaz’ gibi sıfatları çok sık kullandığımı bu konuda cimrilik etmek bir yana aksine son derece bonkör davrandığımı herkes bilmekte. Ama doğrusunu söylemek gerekirse, kimi zamanlar; okurun, bu sıfatları uygun bulduğum insanlara dudak büktüğünü ya da burun kıvırdığını hissetmiyor ya da duymuyor değilim. Benim ‘muhteşem’im, herkesin ‘muhteşem’i olmuyor kimi zamanlar. Bu, yazmakta ya da anlatmakta olduğum kişinin bu sıfatı hak etmiyor olmasından değil, herkesin, benim kadar abartmaya niyetli olmamasından kaynaklanmakta. Ama bu sefer, herkesin, hepinizin, benimle hemfikir olacağınızdan asla şüphe duymadan uçuşturacağım en şahane sıfatları... Yazının konusu Hamiyet Yüceses, öyle olunca da akan sular herkes için durmakta...
03 Kasım 2024 Pazar 09:24
Esmeray, tam da “Eski Dostlar” projesi içinde yer almış, çalışmanın – şarkı söylemenin tadını yeniden çıkartabilmeye başlamıştı. Hayat, daha fazlasına izin vermedi. Türk popunun gelmiş geçmiş en renkli şarkıcılarından biri olan Esmeray, daha yapacağı onlarca şey varken, genç sayılabilecek bir yaşta aramızdan ayrıldı. Şarkıcının anısına, geçtiğimiz günlerde özel bir gece düzenlendi. Bu gecede, başta, vefa duygusu en gelişmiş sanatçılarımızdan Sezen Aksu olmak üzere, epey sayıda isim sahneye çıktı, Esmeray şarkıları söyledi. Şimdi de, Tan Müzik, “Unutamadık Seni / Unutama Beni” adlı bir albüm verdi piyasaya. Otuz yıla yakındır şarkı söyleyen Esmeray’ın, müzikal geçmişinin en önemli anları – noktaları yer almakta bu albümde.
07 Ekim 2024 Pazartesi 22:49
Hepimizin ağzında aynı cümleler, aynı sloganlar: “Müzik piyasamız çöktü! Artık kim, neden albüm (ya da şarkı) yapsın ki? ADSL’ler, 3G’ler gürül gürül, daya aletini bedava doldur!” DMC’nin başındaki Samsun Demir’in bir televizyon programında söylediği gibi her şey; “Musluklardan bedava meyve suyu, gazoz, ayran aktığını düşünün; bunlara para verip de alan çıkar mı hiç? Müzik de öyle, musluklardan bedava akıyor şimdi.”
Demir’in metaforu doğru ve zekice. Şarkılar “Her şey serbest!” diye sular seller gibi (bedava elbette) kapışılıyorsa, içinde akrep olsun olmasın, kim elini cebine atar ki? Artık öyle olduğu içindir ki, daha az yazılıyor-yaratılıyor, bunların da daha azı yayınlanabiliyor. Çünkü kimsede moral-motivasyon kalmadı.
28 Eylül 2024 Cumartesi 19:52
Şu ‘Popstar’ ve benzeri yarışmalar, bir sürü şeyin yanında şunu da gösterdi: Herkes ünlü olmak istiyor. Şarkıcı, olmadı oyuncu, o da olmadı dizici, sunucu ya da futbolcu. Eh, kimseye “Ne gerek var şimdi, otur oturduğun yerde!” demeye hakkımız yok, isterler elbet; renkli hayat-eğlence bu işte, para bu işte. Böyle bir toplu isteğin elbette tatsız bir yanı da var. Hiç normal seyirci – dinleyici kalmayabilir geriye…
Ama, “Rekabet bunu gerektiriyor zaten” der, birbirimizi dinler ya da seyrederiz artık, bu saçma durum da böyle çözülür. Ünlü olmanın yolunu bir şekilde açmış olanlardan ikisinin, Bayhan ve Sezen’in albümleri henüz yayınlandı. Bayhan ilk, Sezen ise ikinci Ahmet Özden postasından.
15 Eylül 2024 Pazar 09:44
Yıl 2002: Alpay, “Küçük Bir Öykü... Best of (Volume One)” adlı albümünü DMC’den çıkartıyor. Türk popunun temelini atanların en başında gelen sanatçı, kırk küsur yıllık bir zamanı; hiç geri çekilmeden, arkalara kalmadan sürdürebilen tek kişi olarak müzikal yaşamını sürdürmekte. 60, 70 ve 80’lerde hep başa oynamış bu ulu çınar, tıpkı 90’larda yaptığı gibi, 2000’lerde de, genç kuşak şarkıcılara meydan okuyor, “ben hala buradayım” diyor. Geçen yıl, müzikal yaşamının en güzel albümlerinden biri olan “Tango & Latin”i yayınlamıştı, bu yıl da bir “best of” ile karşımızda. Kırk küsur yıllık süre içerisinde, yüzlerce isim geldi geçti Türk popundan. Bırakın eski günleri, 90’ların ilk yarısında ortaya çıkan genç isimler bile sıralarını savdı, unutulup gitti. Alpay hala şarkı söylüyor, biz hala dinliyoruz.