NAİM DİLMENER'LE GEÇMİŞ ZAMANIN İZİNDE

ÇOBAN YILDIZI

20 Aralık 2020 Pazar 21:29
NAİM DİLMENER'LE GEÇMİŞ ZAMANIN İZİNDE

İkili bir albüm yapma niyeti ile yola çıkan Melih Kibar, önüne çıkarılan bini bir para engeller sonucunda tek bir albüm ile yetinmek zorunda kaldı. Başta, annesinin paha biçilmez mirasını unutturmak için elinden geleni ardına koymayan Zeynep Talu olmak üzere; her şey, herkes bir engel olarak dikildi Melih Kibar’ın önünde “Yadigar” adı verilen albümün hazırlık çalışmaları sırasında.

Tersi umulur, ülkemiz pop müziğinin en önemli üç – beş isminden biri söz konusu olduğunda herkes önünü ilikleyip kuyruğa girecek diye düşünülürken; “hayır” lar, “olmaz” lar, bilmem kaçbin dolarlar derken, Melih Kibar canından bezdi ve genç bir kadro ile yaptı albümünü... Altısı sözlü, yedisi enstrümantal olmak üzere on üç şarkılık bir albüm bu. Melih Kibar’ın en önemli şarkılarının bir araya getirilmeye çalışıldığı ama sözünü ettiğimiz nedenlerden dolayı da çoğu şarkının dışarıda bırakıldığı bir albüm.

Genç kadroda başı Candan Erçetin çekmiş. Müzik dünyasına girişini tamamen Melih Kibar’a borçlu bulunan Candan Erçetin, hem vefa borcunu ödemiş, hem de “Sevdan Olmasa” ya yepyeni bir kılık biçmiş. Bütün radyo istasyonlarının sözleşmiş gibi her gün çaldığı bu şarkı, Erol Evgin’den dinlemeye alıştığımız halinden epey uzak, epeyce farklı. Erol Evgin - Melih Kibar – Çiğdem Talu takımından bize ulaşan ilk örneklerden biri olan bu şarkının yolu Bregovic topraklarından geçirilmese daha iyi edilirdi ama bu hali de hiç fena değil. Daha önce “Hep Böyle Kal” ı söylemiş olan Yeşim Salkım, bu sefer bir başka Erol Evgin şarkısını seçmiş, “Rüya” yı seslendirmiş bu sefer. Diğer Erol Evgin’ciler de, Yaşar ve Emre Altuğ. Türk Popu’nun en önemli şarkılarından biri olan “İşte Öyle Bir Şey”; zengin bir aranjman yapalım, ortalık gümbürdesin denmiş ve ne yazık ki, şarkının tamamı bu gösteriş altında ezilip gitmiş. Şarkının çok dokunaklı ve naif halinden eser kalmamış bu versiyonda. Emre Altuğ da “Bir de Bana Sor” u söylemiş ki, bu kadarını herkes yapar ya da söylerdi, düz hatta sıradan bir şarkı olmuş bu da. Rezzan Yücel’in “Bu Gece” sini Demet, Zerrin Özer’in “Seni Seviyorum” unu Sibel Gürsoy söylemiş. Demet’in “Bu Gece” si, en az Rezzan Yücel’inki kadar güzel ve temiz. İşi çok daha zor olan Sibel Gürsoy ise, hem şarkı ile, hem de şarkıya tamamen kendi damgasını vurmuş olan Zerrin Özer ile boğuşmak zorunda kalmış muhtemelen. Zerrin Özer’in yanına yaklaşamamış olsa bile, Sibel Gürsoy rahatlıkla dinlenebilir bir şarkı yapmış sonuçta. Enstrümantal şarkılarda ise, Melih Kibar’a; başta Yaz Baltacıgil, Orhan Topçuoğlu, Erdem Sökmen, Volkan Öktem, Levent Altındağ olmak üzere birinci sınıf müzisyenler destek vermiş. “Çoban Yıldızı” dahil, bütün şarkılar yeniden ışık saçar olmuş.

YÜREK OLMASA

Melih Kibar ismini, aşağı yukarı herkes, 1975 Eurovision elemeleri ile duydu. Herkesi çok fazla heyecanlandırmış elemelerin sinyal müziği olan “Çoban Yıldızı” nın bestecisi olarak kısa bir zamanda nam salmıştı Melih Kibar. “Çoban Yıldızı”, plak olarak da basılmış, yarışan, dereceye giren, hatta birinci olan şarkılar kadar da satmıştı. Bu başarının üzerinden çok geçmeden; Melih Kibar, daha önce yolları “Şoför Mehmet” ile kesişmiş bulunan Erol Evgin ve Çiğdem Talu ile bir araya gelmiş, bu üçlü, tıpkı Nükhet Duru – Cenk Taşkan – Mehmet Teoman takımının yaptığını yaparak, birbirinden başarılı şarkı ve plakları arka arkaya önümüze sürmeye başlamışlardı. 1977 yılında “Sevdan Olmasa / İşte Öyle Bir Şey”, “Bir de Bana Sor / Etme Eyleme”; 1978 yılında “İçimdeki Fırtına” ve “Aldım Başımı Gidiyorum” adlı 45’likler ortalığı resmen dağıttı...

Cenk Taşkan ve Mehmet Teoman’ın aksine, Melih Kibar ve Çiğdem Talu ikilisi başkalarıyla çalışmayı da red etmedi. Başta; Füsun Önal, Nükhet Duru, Zerrin Özer, Nil Burak, Rezzan Yücel, Engin Evin ve Sezer Güvenirgil olmak üzere epeyce isim ile çalıştılar. Bu çalışmaların bir kısmı bir – iki 45’likte kaldı, bir kısmı da albümlere kadar taştı... Eurovision da, Melih Kibar’ın çok sıkı ilgilendiği bir başka alan oldu. Sayfayı zaten 1975 yılında, yani daha en başında açmış olan müzisyenimiz, aşağı yukarı her yıl, farklı projeler ile katıldı yarışmaya.

1986 yılında da, sözlerini İlhan İrem’in yazdığı “Halley” ile buradaki yarışmayı kazandı ve üyelerinin arasında Candan Erçetin’in de bulunduğu “Klips ve Onlar”, o güne kadar alınmış en iyi sonuçla (53 puan ile dokuzunculuk) döndü Norveç’ten. Çiğdem Talu’nun zamansız vedası ile bir süre ne yapacağını bilemez duruma gelen Melih Kibar, bu çıkmazı, bir ara Zeynep Talu ile aşmayı denedi ama ahenkli çalışmanın zerresini göremeyen müzisyenimiz çok kısa bir zaman içinde bu takım çalışmasını sona erdirdi...

O gün bugün, Melih Kibar, Çiğdem Talu ve Erol Evgin ile yakalamış olduğu başarıyı tekrarlayacak bir söz yazarının - şarkıcının peşinde. Ama bir türlü olmadı, bundan sonra da olma ihtimali yok. O zamanlar öyleydi; koca bir star bile olsa, şarkıyı seslendirecek olan, şarkıyı bizzat yaratanlara saygıda kusur etmez, onlar olmasa beş para etmiyeceğini bilirdi. Şarkıyı yazan, besteleyen de; ışıklardan, pırıltılardan payına pek azının düşeceğini bilir, bunu kabul eder, öyle davranırdı. Her şey değişti, her şey altüst oldu; şimdiki şarkıcılara, söz yazarlarına, bestecilere hiçbir şey yetmiyor; her şeyi, hepsini istiyorlar. Böyle olduğu için de, “İşte Öyle Bir Şey” ya da benzeri şarkılar, kafası böyle çalışan insanların elinden bir türlü çıkamıyor. Ama bu kimin umurunda...

BULURSANIZ KAÇIRMAYIN

Rezzan Yücel / Bu Gece – Yavuz – 45’lik

Nil Burak / Dünyamı Yıktı Geçti – Yavuz – 45’lik

Engin Evin / Nerdeydin Kimbilir – Yavuz – 45’lik

Sezer Güvenirgil / Aşktan da Öte – Öncü – 45’lik

Füsun Önal / Yıldönümü / Anlamıyorum – Ronnex – 45’lik

Erol Evgin / Sevdan Olmasa / İşte Öyle Bir Şey – Ronnex – 45’lik

Erol Evgin / Bir de bana Sor / Etme Eyleme – Ronnex – 45’lik

Erol Evgin / Söyle Canım / Hep Böyle Kal – Balet – 45’lik

İstanbul Gelişim / Çoban Yıldızı – Diskotür - 45’lik

Timur Selçuk Orkestrası / Panayır Günü – Yonca – 45’lik

 

NAİM DİLMENER

26 AĞUSTOS 2001 / RADİKAL

[email protected]



Diğer Yazılar