Konuk Yazar

KAYBEDENLER KULÜBÜ

31 Ekim 2022 Pazartesi 20:52
KAYBEDENLER KULÜBÜ

Seul’de ailelerin, bakamayacakları çocuklarını bırakmaları için kilise önüne konulan ‘Bebek Kutusu’ uygulaması ‘Bebek Servisi’ (Broker) filmine ilham verdi… 2018’de Cannes’da Altın Palmiye kazanan ‘Arakçılar’ın (Manbiki kazoku) Japon yönetmeni Hirokazu Kore-eda bu son filminde öyküyü yine kendine özgü temalar etrafında inşa etmiş. Film, bebeğini kiliseye bıraktıktan sonra geri almak isteyen bir anneyle, bebeği kaçırıp ‘daha iyi bakacak’ bir aileye ‘satmak’ isteyen iki komisyoncunun kesişen yolları üzerinden duygusal bir yolculuğu anlatıyor. ‘Arakçılar’ yüreğimizi bir hayli parçalarken modern bir Kemalettin Tuğcu hikâyesiydi adeta. ‘Bebek Servisi’ belki Kore-eda cephesi bakımından o denli güçlü bir melodram değil ama yine de farklı kökenlerden gelen ve geçmişleri yaralarla yüklü bir grup insanın (buna ekibe sonradan katılan 7 yaşlarındaki yetim de dahil) farkında olmadan bir ‘aile’ kimliğine ve sıcaklığına kavuşma temasına vurgu yapıyor.

Bazı Batılı eleştirmenler komisyoncuların bu denli iyi kalpli gösterilmesinin doğru olmadığına ya da gerçek hayatta böylesi kişiliklerin barınmadığına dikkat çekmiş. Ama ben Kore-eda’nın kötülüklerin hâkim olduğu dünyayı geçmişte kalmış duygular eşliğinde naif de olsa resmetmesini seviyorum. Kadroda ‘Parazit’ten de hatırladığımız Song Kang-ho da yer alıyor ki, Güney Koreli aktör bu filmdeki performansıyla bu yıl Cannes’da En İyi Erkek Oyuncu’ ödülünü kazandı. Naçizane ‘Kaçırmayın’ derim… UĞUR VARDAN (HÜRRİYET/ 29.10.2022)



Diğer Yazılar