NAİM DİLMENER'LE GEÇMİŞ ZAMANIN İZİNDE

SENİ UZAKTAN SEVMEK, AŞKLARIN EN GÜZELİ

03 Ekim 2021 Pazar 18:17
NAİM DİLMENER'LE GEÇMİŞ ZAMANIN İZİNDE

Popüler müziğimizin ilk önemli starlarından biri Gönül Yazar. 1932 İzmir doğumlu olan sanatçı, 1952 yılında düzenlenen bir ses yarışmasında “Ses Kraliçesi” seçilerek başlıyor işe. O zamanlar da ( tıpkı şimdiki gibi) çok fazla yarışma yapılıyor, çok fazla “unvan” dağıtılıyor olsa da, bu ses kraliçeliği epeyce yaramış Gönül Yazar’ın işine. Aynı yıl gazinolarda çalışmaya başlamış, her gazino ile birlikte ünü çok fazla artmış, tekliflerin ardı arkası kesilmemiş, önce “Taş Bebek” sonra da as solist olmuş...

Zirveye çıkış o çıkış... Hep orada kaldı Gönül Yazar. Sinemaya geçti ve çok eğlenceli filmler çevirdi (Bu filmler arada bir, başta Super Kanal olmak üzere bazı kanallarda gösteriliyor ve hala bizi eğlendirmeyi becerebiliyorlar)...

Artık yalnızca ‘pop’un tutulup satılıyor olduğu 60’ların sonu ve 70’lerin başında, nice ‘popçu’ ya taş çıkartacak güzellikte plaklar yaptı... Televizyon kanallarının arttığı ve çeşitlendiği 90’larda ise; zaten adı epeyce “hoş sohbet” e çıkmış sanatçı bütün yapımcı ve sunucuların gözdesi haline geldi, kanal kanal gezip en önemli “talk show” konuklarından biri haline geldi. Genellikle sözünü sakınmayan ve neredeyse elli yıldır da eğlence dünyasının içinde olduğu için sizi nasıl avucunun içine alabileceğini çok iyi bilen bu eşsiz sanatçı, çıktığı her programı bayram yerine çeviriyor, herkesi ekranın karşısına çiviliyor. Hepimiz ağzının içine bakıyoruz. Yine ne diyecek, ne anlatacak, kimi harcayacak diye... Gönül Yazar bu, ona buna sataşmaktan hiç imtina etmez. Kimseye ille de şirin görünme gibi bir gayreti yoktur. Herkesi harcayabilir, en başta kendisini.

ONSUZ SAADET NEYMİŞ
Biz dönelim Gönül Yazar’ın ‘pop’ macerasına. 60 sonu ve 70 başlarında 'Türk ve Halk Müziği söyleyen şarkıcılara ‘aranjman’ plak yaptırmak oldukça hoş bir fanteziydi. Epey de insan yaptı. Nesrin Sipahi, Handan Kara, Recep Kaymak, Ahmet Sezgin, İnci Çayırlı, Gönül Akkor, Zeki Müren, Orhan Şener, Güneri Tecer ve daha bir dolu insan.

Bunların bir kısmı neredeyse hiç ses getirmedi, bir ‘fantezi’ idi bu yaptıkları ve öyle de kaldı. Bir kısmının bazı şarkıları ise epeyce sevildi (Gönül Akkor’un ‘Böyle Gelmiş Böyle’, İnci Çayırlı’nın ‘Kıskanıyorum’ ve Zeki Müren’in ‘Kandil’ adlı şarkıları). Ama Gönül Yazar’ın yaptıkları (haksızlık etmiyelim, bir de Nesrin Sipahi’nin yaptıkları) bu işi bir ‘hoşluk’ olmaktan çok daha ötelere taşıdı. Hem sayıca çok fazla plak yaptı, hem de, neredeyse her yapılan çok gürültü kopardı. Bir kısmı ise inanılmaz satış rakamlarına (Gel Desen Gelemem ki ve Buruk Acı) ulaştı. Üstelik Gönül Yazar, bu işe henüz Türkçe Pop moda olmadan çok önce başlamıştı. “Gönül Yazar Diyorlar” , “Halime” gibi kolay kolay herhangi bir kategoriye sokulamayacak 45’likleri yaptığı Şençalar Plak’tan ayrılıp Arya Plak’a geçtikten sonra, Gönül Yazar’ın bugün dinlendiğinde bile insana büyük keyif veren 45’likleri arka arkaya çıkmaya başladı. ‘Halime’nin şalvarı gül dalına asıldıktan sonra keyfi yerine gelmişti Gönül Yazar’ın. Artık ne isterse, canı ne çekerse deneyebiliyordu.

Arya Plak ; şarkıcının plaklarını “45 Devirli Alaturka Eserler” ve “45 Devirli Aranjmanlar” olmak üzere iki ayrı seride yayınlıyordu ve her iki seriden de epeyce 45’lik çıktı. Sanatçı; daha sonra, Regal, Atlas ve Televizyon Plak’a da ‘45 devirli aranjman’ lar yapmış olsa da, sayıca Arya’dan çıkanların yanında oldukça hafif kalmaktalar. Çünkü Gönül Yazar ve Arya Plak çok uzun bir süre birlikte çalıştılar. Arya’dan çıkan 45’liklerin en hoşu “Çapkın Kız” adını taşıyor. Marie Laforet’nin o zamanlar Fransa’da çok fazla sevilmiş ‘Mon Amour , Mon Amie’ adlı şarkısı üzerine Ülkü Aker’in yazdığı sözler tam da Gönül Yazar’ın o yıllarda sürüp giden imajına denk düşmüş: ‘Aşka İnanmam, Sevgiye Kanmam, Hiç Kimseye Bağlanmam: Adım Çapkın Kız...’ Yani o yıllarda ortalığı kasıp kavuran Ajda Pekkan’dan tamamen başka, tamamen farklı bir imaj. Ajda Pekkan; ‘çok çapkın, içki içen, egoist’ adamın peşinden yalvar yakar koşar , sonra da “bir kız sevmişsin ki ismi Hülya , birden başıma yıkıldı dünya” diye ızdıraptan kavrulurken, Gönül Yazar en fazla, “Belki Bir Gün Ben de Severim, Kalbimi Yalnız Ona veririm” demekteydi... O da belki...

Şarkıcının en büyük hit’i de Arya Plak döneminden. Yaşar Güvenir’in eşsiz şarkısı “Gel Desen Gelemem ki (Sensiz Saadet Neymiş)” tam anlamıyla ortalığı kırıp geçirdi. Aylarca liste başlarında dolandı ve Gönül Yazar’ı Türk Popu’nun da en vazgeçilmez şarkıcılarından biri haline getirdi. Öyle olmasından daha normal bir şey de yokmuş aslında. Şarkıcı başlangıçtan itibaren Türk Popu’nun en önemli isimleri ile birlikte çalıştı: Söz yazarı olarak; Fecri Ebcioğlu, Fikret Şeneş, Ülkü Aker... Aranjör olarak; Norayr Demirci, Esin Engin, Attilla Özdemiroğlu... En önemli orkestralar eşlik etti bu 45’liklerde ona: Süheyl Denizci Orkestrası, Durul Gence 5’lisi, Üstün Poyraz Set, Doruk Onatkut Orkestrası ve diğerleri. Bu kadar hoş, bu kadar çok tutmuş 45’likler yapmış olmasına şaşmamalı; çok çalışılmış, çok emek verilmiş ve şöhretin arkasına sığınılıp “ne yapsam satılır” mantığı güdülmemiş işler bunlar...
Yukarda söylediğimiz gibi... Gönül Yazar hala kanal kanal geziyor. Anlatacak çok fazla şeyi var. Sözünü sakınmadan anlatıyor. Magazin muhabirleri ile kafa bulup kendini de eğlendiriyor. O yapmayıp da kim yapacaktı, ne de olsa o bir 'Çapkın Kız’...

 

BULURSANIZ KAÇIRMAYIN
Arkadaşımın Aşkısın – Regal Plak – 45’lik
Çapkın Kız – Arya Plak – 45’lik
Dönemez ki Bana – Arya Plak – 45’lik
Mini LongPlay – Arya Plak – EP
Nisan Yağmuru – Televizyon Plak – 45’lik

 

NAİM DİLMENER

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Diğer Yazılar