NICOLE KIDMAN: 'AQUAMAN 2'DE DE ORADAN ORAYA ZIPLAYACAĞIM'
İtalyanlar'ın önemli film festivallerinden Taormina Film Fest'e katılan Nicole Kidman basın toplantısı düzenleyip soruları yanıtladı. Fellini'den yeni dizisi Big Little Lies'a, Kubrick'ten Aquaman'e kadar merak edilenleri anlatan Kidman sinemadaki kadının rolünün muhakkak artması gerektiğini de söyledi.
YAPIMCI NICOLE KIDMAN
Yapımcı olmaya karar verdim, çünkü artık sinemadaki geleceğimi kontrol etmek istiyorum. Kafama göre kadın rolleri bulamamak bu kararımda en önemli etken oldu.
BIG LITTLE LIES DİZİSİ
Dizi, ev yaşamındaki işkenceyi gözler önüne seriyor. İkinci sezonda benim tiplemem daha da acı çekecek gibi gözüküyor. Kaynana, çocuklar derken hayatı hepten zorlaşıyor.
ZOR ROLLER
Kişilik sahibi kahramanlar yerine zor karakterli tipler daha hoşuma gidiyor. Böyle tiplere kendimden de bir şeyler katmayı seviyorum. Mesela Destroyer'deki kadın tam istediğim türden bir roldü.
AQUAMAN
Aquaman'deki aksiyon sahnelerinde çok eğlendim diyebilirim. Yönetmen bana aksiyondan aksiyona koşacağımı söylemişti; öyle de oldu. Devam filminde de oradan oraya zıplayacağımı söylüyor.
FELLINI
Hollywood'u küçüklükten itibaren biliyordum da, Avrupa sinemasıyla lisede tanıştım diyebilirim. Fellini'nin filmlerini, çok da anlamama rağmen sevmiştim. Bu nedenle İtalya'ya hep yakınlık duydum. Venedik Film Festivali'ne dokuz kez katıldım.
MUHTEŞEM GÜZELLİK
Muhteşem Güzellik'i izlediğimde Cannes'da jüri üyesiydim. Hayran kaldım. Aslında film izlemeye İtalyan sinemasıyla başlayıp, devamında Rus ve Fransız filmlerine merak sarmıştım. 14-15 yaşlarında o filmleri izlerken uuslarası çapta bir oyuncu olmayı hayal etmiyor değildim.
OYUNCU MU, YÖNETMEN Mİ
Bir sette oyuncudan daha çok yönetmene yakınlaşabilen biriyim. Dün Susanne Bier'le telefonla konuştuk. Onunla çalışmamız bittikten sonra sudan çıkmış balığa dönmüştüm. Yönetmenle bağlantınız çok yoğun oluyor sette ve gerisinde. Ben hep iyi kalpli yönetmenlerle çalıştım; şanslıydım. Ayrıca, oyuncuyu zorlayanları hep daha fazla sevdim; hırslı yönetmen hep daha üretkendir diye düşündüm.
STANLEY KUBRICK
Gözleri Tamamen Kapalı'nın çekimlerinden bu yana 20 yıl geçmesine karşın, herkes, her fısatta bana Kubrick'i soruyor. Filmin çekimleri üç ay sürecekti ama iki yılda bitti. Hazırlıklar sırasında çok soru sordum ona; devamında da sette gayet önemli bir yönetmenle çalıştığımı fark ettim. Sanki ayaklarımızı yerden kesip başka bir evrene taşıyor gibiydi.
SİNEMADA KADIN
Üç yıl önce Meryl Streep'le oturup bir karar aldık. Sinemada kadının ağırlığının artması için her bir buçuk yılda bir kadın yönetmenlerle çalışmayı kararlaştırdık. Ben kendi adıma süreyi kısalttım ve altı ayda bir kadın yönetmenin filminde oynadım. Sofia Coppola, Karyn Kusama, Andrea Arnold'la çalıştım. Amacım basit; sinemada erkek ya da kadın farklı seslerin vitrine çıkarılmasını istiyorum. Kutsal Geyiğin Ölümü'nde örneğin Yorgos Lanthimos'la çalıştığımda ünlü biri değildi ama ona çok güvendim ve ne kadar isabetli karar verdiğimi gördünüz. İstatistikler hep erkeklerden yana ama. Yapımcı olarak da genelde kadın öykülerinin beyazperdeye aktarılmasına gayret ediyorum.
GELECEK
Gelecek için kesin kararlarım, projelerim yok. Çocuklarım büyüyor ve bir süreliğine sadece anne ve ev kadını olacağım. Dört ay çalışıp iki film çektim. Dolayısıyla yorgunum. Bol kitap okuyup, bol yüzeceğim. Eğleneceğim, sevenlerimle birlikte olacağım.