SELÇUK ALAGÖZ (FLÜT, GİTAR)
4 Ağustos 1944 İstanbul doğumlu Selçuk Alagöz’ün müziğe ilgi duymasında, müzik hocalığı yapan babası Bahattin Bey’in etkisi büyüktü. Babasından mandolin dersleri alarak başladı işe.
Alman Lisesi’nde öğrenim gördüğü dönemde flüt çalarak çeşitli amatör gruplarla çalıştı.
İktisat Fakültesi birinci sınıfında okuduğu sırada turist rehberliği yaparken gezdirdiği kafileyi Erol Büyükburç’un çalıştığı lokale götürmüştü. Gecenin sonunda Büyükburç’a flüt çaldığını söyleme şansını yakaladı ve ertesi gün provaya çağırıldı.
Sonuçta beğenilerek profesyonel sanat yaşamına Erol Büyükburç orkestrasında blok flütle başladı ve Boğaziçi Müzik Festivali’nde bu ekibin bünyesinde yarıştı.
Oradan Yurdaer Doğulu Orkestrası’na geçen Alagöz, kısa süre sonra ayrılıp arkadaşlarıyla kurduğu orkestrayla 1965 Altın Mikrofon Yarışması’na başvurdu.
Adını verdiği orkestraya, melodika çalan ve organistlik yapan 15 yaşındaki kardeşi Ali’yi de (26 Kasım 1950) alan Selçuk Alagöz yarışmaya, düzenlemesini bossanovaya yakın tatta yazdığı Kemerin Naftaları türküsüyle katıldı. Kemerin Naftaları müzikseverlerin oylarıyla finale kalma başarısını gösterdi.
Altın Mikrofon şartnamesinde finale kalmış parçaların plak olarak yayımlanması vardı ve Kemerin Naftaları’nın B yüzüne Kaleden İndir Beni adlı şarkı koyularak 45’lik piyasaya sürüldü.
Orkestra 1966 Altın Mikrofon’da şansını bir kez daha denemeye karar verdi. Bahçelere Geldi Bahar adlı türkünün ‘twist’ düzenlemesiyle yarışmaya katılan Alagöz Kardeşler bu kez dereceye girip üçüncü olma başarısını gösterdi.
1967’de ise, bu kez Rana Alagöz’ün arkasında Altın Mikrofon yarışmasında çaldı Selçuk Alagöz Orkestrası; çünkü yeni şartnameye göre ilk iki yıl organizasyona katılanlar yeniden yarışamamaktaydı. Rana Alagöz’ün solistliğiyle yarışmada yorumladığı türkünün adı Konya Kabağı’ydı.
O yıl da üçüncü olan Alagözler artık ülke çapında tanınmaktaydı.
1968’de Topkapı Müzik Festivali’nde en iyi beste dalında Cıvıl Cıvıl adlı yapıtla birincilik, düzenleme dalında Evet mi Hayır mı ?’yla ikincilik, gitar dalında da ikincilik kazandıktan sonra 1970’de 3. Apollonia Uluslararası Müzik Festivali’nde Türkiye’yi, oryantal motiflerin ağır bastığı, ça ça ritmli Terkedildim (söz: Ali Alagöz-müzik: Selçuk Alagöz) adlı parçayla temsil etti.
Anadolu’dan genişçe yararlandılar ve fazla derin, ciddi, akademik araştırmalara girişmeden Bolu Beyi, Demirciler, Malabadi Köprüsü, Dedi Bana, Bağ Bozumu, Keklik, Misket, Edremit Van’a Bakar, Deliyim Seviyorum gibi sevilen, kulaklarda kalıcı parçaları artarda yayımladıkları plaklarda değerlendirdiler.
Kartvizitinde besteci, söz yazarı, düzenlemeci, enstrümentalist, solist yazan Selçuk Alagöz uzun müzik kariyeri boyunca dört uzunçalar ile bolca 45’lik üretti. Bunlardan Deliyim Seviyorum, Malabadi Köprüsü, Edremit Van’a Bakar’la büyük satışlara ulaştı, üç ‘altın plak’ kazandı.
Seksenler’de arabeskin iyiden iyiye egemenliğini ilan etmesiyle Alagözler, İstanbul’daki ünlü Kervansaray gazinosunda birçok dilde şarkıları yorumlayarak turistlere yönelik programlar yaptı.
Selçuk Alagöz, 2000’li yıllarda sigara karşıtı kampanyalara verdiği destekle gündeme geldi ve bu çalışmalara önderlik etti…