ÇALGICI TAYFASI

NEJAT YAVAŞOĞULLARI (GİTAR)

09 Kasım 2021 Salı 21:23

1950’de İstanbul Anadolu Hisarı’nda dünyaya geldi. Küçük yaşta mandolin çalmaya başladı. Lisede gitara geçti.

60'ların sonlarında Boğaziçi’nin Anadolu yakasında toplantılarda, lokallerde programa çıkan, dönemin yabancı parçalarını iyi yorumlayan Kanlıca Altılısı’nda bas gitar çalıp vokal yaparak profesyonel oldu.

Sonra ASS Ltd. grubuna girdi. Devamında, bu gruplardan arkadaşı Reha Öztanyel ile TRT’nin ilk kez katılacağı 1975 Eurovision Şarkı Yarışması’nın Türkiye seçmelerine Caniko (söz-müzik: Nejat Yavaşoğulları) parçasıyla katılıp finale kaldı. Finalde Reha-Nejat adıyla yarışan ikili dereceye giremedi ama, parça sevildiğinden Caniko/Öyle Bir Aşk Hikayesi 45’liğini çıkartmışlardı.

Reha-Nejat birkaç TV programında gözüktükten sonra ayrılmış, Reha müziği bırakırken Nejat Yavaşoğulları çeşitli oluşumlarda ya da solo olarak yola devam etmiş, 1978-79 arası Erol Büyükburç’un topluluğu Evren’de gitar çalmıştı.

Seksenli yıllarda Ferhan Şensoy-Orta Oyuncuları’yla tiyatro sahnesinde bir araya gelen mimar (Güzel Sanatlar’ı bitirdi) Nejat Yavaşoğulları ile gazeteci Sina Koloğlu, Feveran Kumpanyası adıyla birlikte müzik yapmaya başlamıştı. 1985'de de birkaç konsere 'Mor' adıyla çıktıktan sonra 1986 tarihli ilk albümlerine verdikleri Bulutsuzluk Özlemi adı topluluğun da ismi oldu. Mavi gökyüzüne, güzel günlere özlemdi Bulutsuzluk Özlemi.

Grubun rock soundu ile hayata dair çarpıcı sözleri kabul görmüştü. Türkçe rock yapılabileceği tartışmalarına Seksenler'de son verişiyle daha bir önem kazanmıştı Yavaşoğulları ile arkadaşlarının varlığı.

Sound fazla özgün olmasa da dillendirilen sorunlar, sol tavır, gündemi izleyen muhalif söylem özellikle üniversitelileri etkilemişti…

1989 tarihli ikinci albüm Uçtu Uçtu büyük başarı kazandı. Politik dil sivrileşirken Bulutsuzluk Özlemi 'Acil Demokrasi' diye haykırıyordu.

Ozanlar, aşıklar, sol gruplar cezalandırılırken, protest müziği taşıma görevi rockçılara geçmişti. Bulutsuzluk Özlemi, dönemi için sivri sayılabilecek politik duruşuyla büyük yankı yaratmıştı. Müzikal açıdan da iyi bir çalışmaydı. Albümler art arda geldi.

Kurulduğu günden beri kentin türküsünü söyleyen, kenti anlatan Bulutsuzluk Özlemi yüzünü Türkiye’nin diğer yörelerine de çevirmiş, Yol’daki etnik lezzetli birkaç parçayla 2001’de gelecek Numara albümünün içeriğini çıtlatmıştı…

Nejat Yavaşoğulları, beste ve söz yazarlığının yanında grupta ritm gitar da çalıyordu.

Yıllar yılları kovaladı ve Yavaşoğulları çizgisinden hiç sapmadan rockın suya sabuna dokunan cenahında yer almaktan vaz geçmedi.



Diğer Haberler

ATİLLA ŞİMŞEK  (DAVUL)
ATİLLA ŞİMŞEK (DAVUL)
13 Ağustos 2022 Cumartesi 19:28

TÜRKER OTCU (GİTAR)
TÜRKER OTCU (GİTAR)
13 Temmuz 2022 Çarşamba 10:22

TALAT KURTER (BAS GİTAR)
TALAT KURTER (BAS GİTAR)
11 Temmuz 2022 Pazartesi 17:48

ÖZGÜR CAN ÖNEY (DAVUL)
ÖZGÜR CAN ÖNEY (DAVUL)
10 Temmuz 2022 Pazar 21:21

BİROL SOYURGAL (SAKSAFON, DAVUL)
BİROL SOYURGAL (SAKSAFON, DAVUL)
18 Haziran 2022 Cumartesi 17:41

UMUT ERHAN  (TUŞLULAR)
UMUT ERHAN (TUŞLULAR)
18 Haziran 2022 Cumartesi 11:34

TEOMAN ERGİR  (BAS GİTAR)
TEOMAN ERGİR (BAS GİTAR)
12 Haziran 2022 Pazar 17:08