MEHMET GÖZÜPEK (DAVUL)
Gözüpek, yeni yeni ortaya çıkmaya başlayan amatör rock gruplarında davuluyla dikkat çektikten sonra 1969’da İstanbul’da Fehiman Uğurdemir (gitar) ile Stephan’la (bas gitar) kurduğu Yarasalar grubuyla İstanbul lokallerinde sevilen parçaları çalıyordu.
1971'de Aziz Azmet'in Yollar/Hele Hele Gel 45'liğinin kayıtlarında çalan Bunalım grubundan bir süre sonra Ahmet Güvenç ile Nihat Örerel de gidince, grubun kurucularından Aydın Çakus yanına gitarist Berç Yenal, bas gitarist Melik Yirmibir ile davulcu Mehmet Gözüpek'i alarak devam etti. Gözüpek de kısa süre sonra gruptan ayrılınca yerine aceleyle 15-16 yaşlarındaki deneyimsiz Nur Yenal davula oturtuldu.
Bu arada Ersen Anadolu poptan ‘arabesk-rock’a yönelirken Dadaşlar’ın kadrosu, geri dönen Taner Öngür (gitar) ile Cem Kılıç (bas gitar), Ufuk Kırbeyli (saksafon), Mehmet Gözüpek (davul), Selahattin Yünkuş’tan (org) oluşmaktaydı.
Gözüpek’in yeni durağı Edirdahan grubuydu. Grup, sert politik söylemin peşinden gideceğini göstermiş, Anadolu ezgilerini kucaklayarak progressive rock doğrultusunda ilerleyeceğini belirtmişti. ‘Anadolu rock opera’ olarak tanımlanan Safinaz albümü, Karaca çizgisinin ne derece politikleştiğinin tipik örneğiydi.
Safinaz’ın başarısına karşın elemanlar gitmiş, kadroya Mehmet Gözüpek gelmişti. Edirdahan tek albümün ardından 1978’in sonunda dağılmıştı.