İSTANBUL KANATLARIMIN ALTINDA / TULUYHAN UĞURLU (1996)
Tuluyhan Uğurlu’nun ismini yaklaşık 30 yıl önce duyuyor geniş kitleler. Harika Çocuk Kanunu’yla yurtdışında öğrenim gören, 1992’de Viyana müzik Akademisi piyano ve bestecilik bölümlerinden mezun olduktan sora ülkeye dönen Uğurlu (1965, İstanbul doğumlu), sonra klasik Batı müziğinden vaz geçerek yüzünü bu toprakların müziğine çeviriyor.
İlk iki albümü Go With God ile Kutsal Kitaptan Ayetler’de bizden hareketle evrensele doğru yollanan Uğurlu için Hazerfan Ahmet Çelebi’nin yaşamını anlatacak İstanbul Kanatlarımın Altında filmine müzik yazmak önemli ve özel adım.
Yönetmen Mustafa Altıoklar ile konuştuktan sonra işe koyuluyor. Hezarfen hem buralı, hem de gökyüzüne açılmaya çalışan bir dünyalı. Bu sentez yansıtılmalı müziğe. Öyle şeyler hazırlıyor ki, karşınıza bir piyano çıkıyor, bir kemençe. Sound Doğu’ya kayarken alttaki piyano Batı’yı getiriyor, etnikle evrensel bir öne çıkıp bir geri çekiliyor. Tuluyhan Uğurlu iki dünyayı birleştirirken kilise orgundan bir sahne sonrasına ney, kemençe, ut koyuyor. New age tat arıyor parçalarda.
İstanbul Kanatlarımın Altında’nın müzik albümü (BGM etiketiyle) filmle birlikte piyasaya veriliyor. Filmin şarkılarından biri de Gülay’ın (sözleri de yazdı) yorumuyla Aşk. Videoklip halinde TV kanallarına dağıtılıyor, büyük ilgi görüyor.
Neyi Kutsi Erguner, kemençeyi Derya Türkan ile Cengiz Onural, kanunu Hakan Güngör, tamburu Necip Gülses, utu Mehmet Bitmez, tuşluları Tuluyhan Uğurlu çalıyor. Düzenlemeleri de Derya Köroğlu, Erkin Hadimoğlu, Kudsi Erguner yazıyor.
İstanbul Kanatlarımın Altında döneminin en pahalı yerli filmi; müziğe harcanın para da o günün lirasıyla iki buçuk milyar…
İÇERİK
1- Aşk (vokal)
2- İstanbul
3- Saray Bahçesi
4- Leonardo Turco
5- Kanatlar
6- Aşk (enstrümental)
7- Meydanın Meydanları
8- Kaçış
9- Kubbeler
10- Her Zaman Varolan
11- Saf Siyahın Erişilmez Aydınlığı
12- Gece ve Ateş
13- Efsane
14- Gölgeler