FAHİR ATAKOĞLU 2 / FAHİR ATAKOĞLU (1996)
Fahir Atakoğlu (d.1963) pop müzik serüveni bir, iki besteyle zirveye oturanlarınkine benzemiyor. Daha ortaokul sıralarında piyano dersleri almış, Cemal Reşit Rey’den kompozisyon dersleri alan, İngiltere’de müzik eğitimi gören ve stüdyo müzisyenliği yapan Fahir Atakoğlu’nu 1983’te tanımıştı yerli piyasa. İstanbul Gelişim Orkestrası’na gelir gelmez yeteneğiyle sivrilmeye başlamış, Sezen Aksu ve diğer yıldızlarla çalışmıştı.
Ancak, her orkestra elemanı gibi perde arkasında kalmıştı, ta ki Mehmet Ali Birand’la tanışıncaya dek. Kıbrıs Belgeseli’ne özgün müzik arayan Birand, Amerikalı bir dostunun önerdiği Atakoğlu’nun kompozisyonlarını çok beğenmişti.
Demirkırat, 12 Mart belgeselleri derken Türkiye’nin yakın tarihini bestelemeye soyunan Atakoğlu, Anadolu insanının kulağına hayli yatkın sentetik müzikler üretmeye başlamıştı.
1991’de Demirkırat ve Kıbrıs belgesellerinin müziklerini türlü zorluklarla bir kasette toplamıştı bu arada. TRT’nin katı tutumu sonucu geciken ve duyurulamayan kaset ilgi görmemişti…
Sözsüz müziğin pek sevilmediği yerli piyasaya, kendi adını koyduğu ikinci albümüyle cesur bir adım daha atmıştı. Demirkırat albümünde ıskalanan bazı parçaların yanına, Can Dündar imzalı Sarı Zeybek belgeseline yazdıklarını da eklemişti. Müziksever, belgesellerden kulağına yerleşmiş Atakoğlu ezgilerini içeren kasete, devamında da CD’ye hak ettiği ilgiyi göstermiş, o günün şartlarında albüm (kaset 120 bin, CD 15 bin) satmıştı.
Anadolu kokan, yüzü Batı’ya bakan besteler böylelikle kaliteli kayıtlarla geleceğe taşınmıştı…
Sıra üçüncü albümdeydi. Televizyon belgesellerine müzik yazarken, konserler verirken, reklam cıngılları üretirken albüm çıkartacak kadar kompozisyonu da köşede biriktirmişti. İçine sinince ABD’ye gitti ve kayıtlara başladı. Beyoğlu parçasını ABD’de Ara Dinkçiyan (cümbüş, ut, kanun), Arto Tunç (vurmalılar), Melik Yirmibir’le (bas gitar) kaydetti.
Oğlu Oğulcan için bestelediği parçaya ise sezen Aksu söz yazdı ve seslendirdi. Bir başka bestesi Onlar’a Bülent Ortaçgil söz yazdı ve yorumladı.
Mazhar-Fuat-Özkan’ın 1990 albümüne verdiği Geçiniz’i sözsüz kullandı; bir bölümde MF vokal yaptı.
Sertab Erener’in kendi sesiyle melodiyi takip ettiği Ses ve Nefes’i repertuvara koydu; ve diğerleri…
Atakoğlu’nun albümü etnik tatlara meyilli yapısıyla taktir gördü ve zaman içinde iyi sattı.
İÇERİK
1- Rüya Ve Uyanış 05:41
2- Sultan 04:13
3- Ses Ve Nefes 04:58
4- Orient 02:04
5- Zeki Müren 03:04
6- Uzaklara 03:11
7- Eğer Ki 02:16
8- Beyoğlu 05:20
9- Güney 03:44
10- Onlar 03:50
11- Geçiniz 06:00
12- Ninni 01:43
13- Fikriye 11:43
14- Ninni 02:10