BİR ÖMÜRLÜK MİSAFİR / ERKAN OĞUR (1996)
BİR ÖMÜRLÜK MİSAFİR / ERKAN OĞUR (1996)
1996’da yerli müzik pazarında hiçbir çizgisi olmayan, aşure çalışmalardan belli bir bütünlük taşıyan albümlere doğru ciddi adımlar atılmıştı. Bu çalışmalar arasında yer alan perdesiz gitarın bir numarası Erkan Oğur’un Bir Ömürlük Misafir solo albümü yılın en iyileri arasında gösteriliyordu.
Oğur’un 1993’te Almanya’da Fretless adıyla yaptığı CD’nin genişletilmiş şekli olan bu albümde Elazığ türküsü İki Keklik, Tokat yöresinden Hey Onbeşli Onbeşli, Mamoş, Elazığ yöresinden Çayın Öte Yüzünden, Van yöresinden Ağırlama, Üsküp yöresinden Gayda gibi halk müziği yorumları, müzisyenin Mor Dağlar, Davullar Çalar, Bir Ömürlük Misafir adlı kendi yapıtları, Neden Geldim İstanbul’a derlemesi, Theodorakis’in Sis’i, Bow’un Giz’i, Catherine’in Home Comings’i ve Neden Geldim İstanbul’a yer alıyordu. Albüm türkülere yeni bir pencere açarken, düzenlemeleri dikkatli ve titiz olan Oğur uzun soluklu bir çalışmaya imza atmıştı.
Bir Ömürlük Misafir caza yakınlaşan ve perdesiz gitarın başrolde olduğu ilginç bir deneydi. Anadolu’nun geleneksel melodilerini zengin düzenlemelerle dünyaya açan albümde Melik Yirmibir ile Gürol Ağırbaş bas gitarlarıyla, Philip Catherine ile Bülent Ortaçgil akustik gitarlarıyla, Ercan Irmak neyiyle, Aydın Esen klavyesiyle, Arto Tunç vurmalılarıyla, Cem Aksel zilleriyle, Erdem Sökmen gitarıyla Erkan Oğur’a destek vermişti.
Bir Ömürlük Misafir’den alınma bazı parçalar Eşkıya filminde kullanılmıştı.
İÇERİK