İLHAN İREM PLAKLARINA DEVAM
Geçen yıl başlayan ve büyük ilgi gören, İlhan İrem albümlerinin plak halinde yeniden yayınlanmasına, İrem müziğinin en güzel yansımalarını barındıran iki albümle devam ediliyor: ´Romans´ ile Bir Meleğe Aşık Oldum´. Romans, bütün zamanların en önemli İlhan İrem albümlerinden biri kabul edilen 1994 çıkışlı “Koridor” albümünün “meditasyon versiyonu.”
Sanatçı 1999 yılında verdiği bir röportajda Romans albümü ile ilgili şunları söylüyor;
“Ben, Koridor albümündeki en uçucu bölümlerin hemen ardından gelen sarsıcı dokunuşların yarattığı paradoksal bütünlüğü seviyorum... Ama bazı şarkıların gecenin bir yarısında, nahif beklentiler içindeki yüreğimi acıttığını duyumsayınca, yine 1994´te, Koridor´un meditasyon versiyonunu ´Romans´ adıyla yayımladım.”
“Koridorun öteki Ucundayım” Cumhuriyet Gazetesi 17 Nisan 1999 (Röp. Cumhur Canbazoğlu)
“Bir Meleğe Aşık Oldum” ise 2003 yılında yayınlanan “The Best Of İlhan İrem” serisinin kapanış albümü. “Bir Meleğe Aşık Oldum” ve “Romans” albümleri ile ilgili olarak bazı müzik eleştirmenlerinin yazdıklarından bazı bölümler;
“İlhan İrem Yılların olgunluğunu, piyasanın kirli ilişkilerinden uzak tutarak, güzel şeylerle birleştiriyor. Bu güzelliği onunla paylaşan bir de dinleyici kitlesi var. Yıllardır birbirlerine sevgi yumağı gibi sarılan bu ikili, müthiş bir performansla yollarına devam edip, böyle de olunabilirin adını koyuyorlar. (…) İlhan İrem´in müzikal tavrı, onun dinleyicilerinin de tavrı bir anlamda. Dinleyicisi ile İlhan İrem, dolambaçlı yollar üzerinde, doğru yerde kurulan mühendislik harikası bir köprü gibi, yıllardır onurla durmaya devam ediyorlar.
İlhan İrem´in The Best Of İlhan İrem serisinin dördüncüsü olan Bir Meleğe Aşık Oldum albümünü dinlerken, O´nun müzikal geçmişine ve albümde yer alan üç yeni çalışmayla da bugününe tanıklık edebiliyorsunuz. Yorulmadan, boğulmadan, teslim olmadan dolaştırıyor İlhan İrem bizi geçmişle bugün arasındaki serüveninde. Hüznü ve coşkuyu birlikte yaşayarak açıp kapatıyoruz gözlerimizi. Ruhumuzun derinlikleri Yalnızlık Konçertosu´nun esintileriyle Buz Sarayları´nı yakalıyor ve oradan Birleşsin Bütün Eller´e uzanıyor.”
“Bir Meleğe Aşık Olmak” / Özgün E. Bulut (Berfin Bahar Dergisi / 2003 Eylül)
“Artık, İlhan İrem diye bir ozanın, Doksanlar’ın son çeyreğinde, ‘Hafif Müzik’ günlerinden senfonik rocka uzanan bir müzik serüveninde neler yaptığını öğrenmek ya da anımsamak isteyenleri, plakçı raflarında kalın bir arşiv bekliyor. Bu arada, geçmişten bugüne akıp gelen parçaların ne derece ‘taze’ kaldığını, İrem’in klasikleştiğini göstermesi açısından da önemli bu albümler.”
(Cumhur Canbazoğlu / TNN Müzik (9 Temmuz 2003)
“Evrenin birçok gizemi ve tümümüzün içindeki o henüz keşfedilmeyenler, o şarkıların derinliklerinde, sır dolu dizelerinde saklı... Ve o dizelerin sır kapıları evrenin sonsuzluğuna açılıyor... Şifreler bizdeki bizleri çözüyor. O´nun aşık olduğu meleği ben de tanıyorum ve O, eşsiz ruhun aşık olduğu meleğin önünde sevgiyle eğiliyorum...”
(Özlem Süyev / 2003)
“İlhan İrem, ilk günlerden bu yana müzikal yolculuğunda amatör ruhu hiç kaybetmemiş, ama olgunlaşmayı da en başından yaşamış ender birkaç müzisyenden biri. Bazılarının bir türlü anlayamadığı "İlhan İrem tutkusu", biraz bu özelliğinden, biraz da herkesin yaralarına dokunacak şarkılar yapmasından kaynaklanıyor.
Şarkılar, içerdikleri senfonik esintiyle, dar bir patikada inceden inceye kıvrılan bir suyun akıp gitmesi gibi bir tat bırakıyor ruhumuzda. O suyun akışındaki incelik, zarafet, İrem´in içindeki şiirle, resimle birleşiyor. Bir Meleğe Aşık Oldum adlı albüm İrem’in müzikal değişimini çok daha yumuşak ve sıcak bir geçişle anlatan önemli bir çalışma. Albümde yer alan Birleşsin Bütün Eller, Bazen Neşe Bazen Keder, Sevgi Yetmez, Aşk Değil Nefret Değil, Hasretim Sana... gibi şarkılar İlhan İrem´in ilk dönem çalışmalarının en güzel örneklerinden.
Kısacası İlhan İrem bu çalışmayla, Bir Çift Siyah Eldivenin yüzümüze çarpmasının yarattığı patlamaları sunuyor dinleyene.”
(Deniz Durukan / Stüdyo İmge 26.6.2003)
“Gürültü çıkarmadan bildiğince yazmak-söylemek İlhan İrem´in en önemli özelliği. Hiçbir zaman birilerine yaslanarak var olmayı seçmedi. Her zaman ´özgür´ olmayı tercih etti. Basının ya da televizyonun ´İlhan İrem hayranları´ yaratma isteğini görmezden geldi, peşinden gelmek isteyenlerin, kendi yollarını kendilerinin çizmesini istedi. Dışardan hiçbir dayatma olmadan kararını vermiş kitlenin ´kalıcı´ olduğuna inandı ve yanılmadı. Bu nedenledir ki, binlerce hayran her yeni albümü piyasaya çıktığı anda kapışıyor ve müzik piyasasına şu dersi vermeye çalışıyor: ´Bizi kandıramazsınız. Biz, reklamsız ve tanıtımsız da yolumuzu buluruz...´ “
Naim Dimener / Radikal (17 Haziran 2003)