HERŞEYDEN ÇOK (KAYAHAN)
'Kayahan’ın uzun kariyeri hit parçayla dolu. Üç kuşağı aşk şarkılarıyla duygudan duyguya sürüklemiş Kayahan, sadece kendi bestelerini söyleyerek özgün çizgisini piyasaya kabul ettirebilmiş, güzel Türkçe ve güzel müzik konusunda büyük emek harcamış bir ‘büyük usta’.
‘Yolu sevgiden geçen herkesle bir gün bir yerde buluşuruz.’ sloganı her dönem taraftar toplamış, zirve rakipleri Nilüfer, Sezen Aksu, İbrahim Tatlıses gibi yıldızlara beste vermekten de çekinmemiş biri.
Türk pop müziğindeki en değerli markalardan Nilüfer’le iş birliği ise gayet özel.
Tamam, Kayahan çok iyi besteci; ancak şarkılar Nilüfer’in yorumuyla daha bir gözde ve vitrinde.
Aynı şarkıları Kayahan da söylüyor ama Nilüfer benzersiz sesiyle avantajlı.
İstisna yok mu, tabii ki var. Bazen güçlü ses derin duygulardan o kadar da rol kapamıyor.
Örnek mi? Herşeyden Çok ya da diğer adıyla Canımın Yaprakları.
Kayahan öyle duygu yoğun söylüyor ki şarkısını, taraflı tarafsız herkese göre Nilüfer’den birkaç adım öne çıkıyor bu kez.
Erdal Kızılçay imzalı düzenlemenin, şarkıya damgasını vuran trompet yorumunun Kayahan versiyonuna katkısı büyük tabii. Nilüfer düzenlemesinde ise Kızılçay’ın ana düzenlemesine Tamer Çıray katkısı var…
Uzun yıllar Türkiye’de orkestralarda müzik yaptıktan sonra yurtdışına çıkan ve Doksanlar’da ‘David Bowie’nin gitaristi’ kartvizitiyle geri dönen Kızılçay o günlerde birkaç prodüksiyonla ve solo albümü Fahrünisa..’yla yerli pop piyasasında fark yaratmış durumda.
Müzikten, müzisyenden iyi anlayan Kayahan farkı hemen fark ederek dokuzuncu stüdyo albümünü Kızılçay’a emanet ediyor.
Adı Canımın Yaprakları konulan albümün açılış parçası Herşeyden Çok. Sözlerde geçen Canımın Yaprakları lafı kısa sürede Herşeyden Çok’la birlikte açılış şarkısının ikinci ismi olarak benimseniyor.
17 Temmuz 1996’da yayınlanan sekiz parçalık albüm Herşeyden Çok’la başlıyor ve aynı yapıtın sözsüz versiyonuyla kapanıyor.
Zevklerle renkler tartışılmıyor ama sevmeyeni az. Birçoğuna göre ‘en iyi Kayahan şarkısı’ ; ilk günden hem de.