HANCI (AJDA PEKKAN-TANJU OKAN)
Yıl 1950; Gaston Rolland’nın Toccata adlı sözsüz bestesi çok gözde. Uzun zaman geçiyor aradan ve orkestra şeflerinin popüler olduğu 1970’lerde Paul Mauriat, Toccata’yı düzenleyip albümüne katıyor.
Aranjmanın moda olduğu günler. Ajda Pekkan için Toccata’nın üzerine Bekir Sıtkı Erdoğan’ın Hancı şiiri monte ediliyor ve Norayr Demirci yapıtın orasıyla burasıyla oynayarak düzenlemesini yapıyor. Sonuç çok başarılı ve Pekkan’ın Süperstar albümüne (1977) koyulan Hancı seviliyor ama 45’liği çıkarılmıyor. 45’liğin çıkarıldığı ülke ise, ilginçtir, Japonya.
Diğer yanda Toccata’yı yine Hancı şiirinin sözleriyle Tanju Okan da söylüyor. Bu kez düzenlemeyi yazan Onno Tunç.
Tanju Okan da şarkıyı 45’lik olarak düşünmüyor, bir ihtimal Pekkan ile çakışmamak için…
Yorumcu deyince yerli popta akla gelen ilk isimlerden olan iki yıldızın da o dönemki şirketi Philips. Farklı bir projeye imza atılıyor ve Pekkan ile Okan’a Hancı’nın düeti yaptırılıyor. Ama nasıl?
Aslında fiziki birliktelik değil bu çalışma. Eldeki kayıtlar mikslenerek tek şarkı elde ediliyor, iki ismin yorumları sıraya dizilerek. Yani bir o söylüyor, bir diğeri. Bir, iki yerdeki teknik sorunlara rağmen başarılı bir iş kotarılıyor.
Kimine göre Türk popundaki gelmiş geçmiş en iyi düet, kimine göre de Pekkan ile Okan’ın riskli düellosu.