ELBETTE (CANDAN ERÇETİN)
Doksanlar’da poptaki patlama çatlamanın devamında en üretken isimlerinden biri oluyor Candan Erçetin. Şarkıları bizim tadımıza uygun her şeyi barındırıyor: altyapıda modern soundlu vurmalılarla ziller bir arada. Balkanlar, Türk Musikisi, Anadolu, Akdeniz adlı sınırları pek belli olmayan meşhur tat ve tango iç içe, tam bir harman. Hiçbiri diğerine galip değil; hepsinden bir tutam. Remixler de işin bonusu…
Medya da yanında. Çok yüzlü, çok renkli, az kişilikli yerli pop dünyasının ‘kendine özgü’ işler üretebilen nadir isimlerinden olmasının, etnik müziği kararında kullanmasının meyvelerini hızla topluyor Erçetin.
Tabii işi her albümde zorlaşıyor; çünkü plakçı vitrinine Candan Erçetin imzasıyla yerleşecek ürünün vasat olmasını kabul etmeyeceği açık müzikseverin, eleştirmenin ve ellerinde oklarıyla bekleyenlerin…
Aralık 1999’da, üç yıl aradan sonra yayınladığı Elbette adlı üçüncü solo albümüyle tam yedi ay listelerin üst sıralarında dolaşmayı başarıyor Candan Erçetin. Yılın popta tartışmasız en başarılı ismi.
İlginç adımlar da atıyor aynı günlerde ve albümü için ilk aylarda klipli tanıtım yerine kulaktan kulağa bilgilendirmeyi seçen Erçetin, buna rağmen uzun süre ‘1 numara’da kalıyor.
Sözleri Candan Erçetin’e bestesi Akın Ertübey’e ve düzenlemesi de Alper Erinç’e ait Elbette’nin başarıda payı büyük oluyor.
Klibi çekilen şarkı, Türk popunun Balkanlar’a yönelik etnik arayışlarının en iyi örneklerinden sayılıyor ve yerli poptaki yozlaşmaya direnen birkaç isimden Candan Erçetin’in zirvedeki yerini sağlamlaştırmasına katkıda bulunuyor.