DİBİ DİBİ DA (RANA ALAGÖZ)
Türk Hafif Müziği için Selçuk Alagöz önemli ve değerli bir isim. Alagöz’ün müzikal kariyeri çok renkli ve emek dolu.
1960’larda Erol Büyükburç orkestrasında blok flütle başlayan profesyonel müzik kariyerini sürekli öne taşıyor ve bu çabada ailesinde de büyük destek alıyor. Adını verdiği orkestrasıyla 1965’ ve 1966’da Altın Mikrofon Yarışması’na başvuruyor. 1967’de ise, bu kez Rana Alagöz’ün (Ocak 1948 doğumlu) arkasında Altın Mikrofon yarışmasında çalıyor Selçuk Alagöz Orkestrası; çünkü yeni şartnameye göre ilk iki yıl organizasyona katılanlar yeniden yarışamamakta.
Rana Alagöz’ün solistliğiyle yarışmada yorumladıkları Konya Kabağı türküsüyle sahneye çıkan Alagözler üçüncülüğü alıyor.
Bu ilk ciddi sahne sınavını başarıyla atlatan Rana Alagöz, o tarihten sonra ağabeyinin orkestrasının önünde Türkiye’nin genç ses yıldızlarından biri haline geliyor.
Rana Alagöz solo 45’likler de yayınlıyor ve her biriyle listelerin üst sıralarında dolaşmayı başarıyor.
Selçuk Alagöz, kardeşini vitrinde tutabilmek amacıyla gerek beste, gerekse aranjman olarak desteğini hiç esirgemiyor.
Yıl 1976; ‘komşu’da müzik adına olan bitenin bizim piyasada anında izlendiği günler.
Alagözler, Yunan besteci Niko Taksiakos’un şarkısı Alli Mia Mera’yı çok beğeniyor. Elpida’nın yorumladığı şarkının hemen aranjmanı yapılıyor ve Rana Alagöz ‘Dibi Dibi Da’ başlığıyla sözler yazıyor. Dibi Dibi Da’nın yanına ikinci isim olarak Saklama Sevgini’yi ekliyor.
Rana Alagöz ‘Dibi Dibi Da’ ile kısa sürede şöhret tazelerken aynı şarkıyı söylemek isteyen Serpil Barlas da harekete geçiyor. Onno Tunç’un düzenlemesiyle Alli Mia Mera’yı Olanlar Oldu ismiyle 45’liğe okuyor.