BAK BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ (İLHAM GENCER)
Yıl 1961; yazın dünyayı kasıp kavuran şarkı C’est Ecrit Dans Le Ciel, İstanbul kulüplerinde de birçok orkestra ve solist tarafından seslendirilmekte.
Devir yabancı şarkıları ustalıkla taklit edebilme devri; Bob Azzam’a en yakın kim söylüyorsa en başarılısı O.
İstanbul Radyosu yapımcılarından Fecri Ebcioğlu’nun aklına, Avrupa’dan dönerken uçakta bu şarkıya Türkçe söz yazmak geliyor. Kalemi çıkarıp, kimine göre sigara paketine, kimine göre de uçak biletine nakaratı karalıyor:
Bak bir varmış bir yokmuş eski günlerde/ Tatlı bir kız yaşarmış Boğaziçi’nde…
10 şiir kıtası uzunluğundaki sözleri sonra tamamlayıp önce Müfit Kiper Orkestrası’nın vokali ve saksafoncusu Nevzat Yalaz’a götürüyor. Yalaz sıcak bakmayınca İlham Gencer’e gidiyor.
Gencer, stüdyoya giriyor ve Odeon şirketinin LA 345 katalog numarasıyla Bak Bir Varmış Bir Yokmuş 78 devirlik plak halinde 1961’de yayınlanıyor. Arka yüzüne Napoletan şarkı Torna a Surriento ‘Deniz Ne kadar Güzel’ adıyla konuluyor ve yerli pop müziğin ilk plağı, bazı kaynaklara göre ilk aranjmanı plakçı vitrinlerindeki yerini alıyor.
Ardından Metin Bükey, Yeşilçam klasiklerinden olacak Küçük Hanımefendi filmi için şarkıyı başka sözlerle kullanırken, Sezen Cumhur Önal da yedi yıl sonra Aşk Deyip Geçmeyin başlığıyla C’est Ecrit Dans Le Ciel’e Berkant için sözler yazıyor.