SEVENLER AĞLARMIŞ (3 HÜREL)
Anadolu pop modası sonucu bağlama önem kazanırken 3 Hürel, bağlama için dördüncü eleman aramadan sorunu bünyesinde çözmeyi denemişti. Feridun Hürel bağlamayla elektro gitarı aynı gövdede birleştirerek, saz-gitar adını verdiği çalgıyla özel bir tını elde etmiş, Haldun Hürel’in Beyazıt Bakırcılar Çarşısı’nda yaptırdığı dev bakır darbukalardan çıkan ritmle saz-gitarın tınısı birleşince grubun kendine özgü soundu doğmuştu...
İlk 45’likleri ‘Ve Ölüm/Şeytan Bunun Neresinde’ 30 Ağustos 1970’de yayınlandı. Ancak, Şeytan Bunun Neresinde (söz: Dertli) parçasının düzenlemesinin kendisine ait olduğunu iddia eden Şemsi Yastıman, grubu mahkemeye vermiş ve davayı kazanmıştı. Bu olaydan sonra üçlü, başkalarının bestesini yorumlamamaya, türkü derlememeye, sadece ve sadece kendi bestelerini seslendirmeye and içmişti...
Madalyonun Ters Yüzü Bu, kız kardeşlerine yazdıkları Gül’e Ninni, Ağlarsa Anam Ağlar gibi hüzünlü parçaların yanında, Diday Diday Dom, Yara, Hoptirinom ve Sevenler Ağlarmış gibi ritmik parçalarla beş yıl devamlı zirvede dolaştı 3 Hürel.
1973 tarihli Madalyonun Ters Yüzü ve 1974 şarkısı Sevenler Ağlarmış’la büyük sükse yapan 3 Hürel, artık kimseninkine benzemeyen bir soundla zirvedeydi. Haldun Hürel özel dinleyiciler kazanmış, askılı davul, kaşık, dev darbuka, çan ve teflerle kendine özgü vurmalılar sentezi yaratmıştı.
Söz-müziği Feridun Hürel’e ait şarkı, yıllar sonra vasat cover yoruma karşın rağmen Haluk Levent’in ününe ün katmıştı.