VE SONRA DANS ETTİK
AND THAN WE DANCED
Kendini geleneksel Gürcü halk danslarına adamış Mehrab’ın, dans partneri Mary ile mutlu ve dans dolu bir hayat sürmesi beklenmektedir. Fakat bir gün prova sırasında kapıdan içeri Irakli’nin girmesiyle Mehrab’ın dünyası altüst olur, bu genç adam onun için artık hem bir rakip hem de arzu nesnesidir. Yönetmen Akin, film için Gürcistanlı eşcinsel gençlerle uzun söyleşiler yaptığını söylüyor.
YÖNETMEN:
Levan Akin
OYUNCULAR:
Levan Gelbakhiani
Bachi Valishvili
Ana Javakishvili
Giorgi Tsereteli
SENARYO:
Levan Akin
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
MÜZİK:
YAPIM:
2019, Fransa-Gürcistan-İsveç
DAĞITIM:
Başka Sinema
SÜRE:
113 dakika.
ELEŞTİRMEN YILDIZLARI:
MEHMET AÇAR (Habertürk)… 3
MURAT ERŞAHİN (sinemamuzik.com)… 2,5
ALİ ULVİ UYANIK (Milliyet Sanat)… 2,5
UĞUR VARDAN (Hürriyet)… 3
ELEŞTİRMEN GÖRÜŞÜ:
ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): '... Film yakın zamanda izlediğimiz kimi bale filmlerini hatırlatıyor. Özellikle de Mikhail Baryshnikov'un yaşamını çıkış noktası alan Taylor Hackford imzalı White Nights-Beyaz Geceler (1985) ya da Rudolf Nureyev'in öyküsüne dayalı Ralph Fiennes imzalı The White Crow- Beyaz Karga (2018). Tıpkı onlardaki gibi gerçek dansçılardan seçilmiş oyuncular, filmin bale yanına ciddi bir ağırlık ve çekicilik kazandırıyor ve de Gürcü dansı, kültürü, folkloru üzerine ilginç bilgiler ediniyoruz; bir belgesel izlercesine... Bu arada filmin gerçekten unutulmaz bölümleri de var. Örneğin düğün sahnesi ya da Merab ve İrakli arasındaki ilk sevişme sahnesi. Bir sinemaseverin belleğine yerleşmeye aday bölümler. Denetimli anlatımı, sağlam dramatik yapısı ve müzik/dans yanıyla da ilgi çeken, görülmesi gerekli bir film.'
ŞENAY AYDEMİR (gazeteduvar.com.tr): '... “Ve Sonra Dans Ettik” senaryo devamlılığı, oyunculuk, görsel tasarım ve yönetmenlik açısından çağın bütün gereklerini yerine getiren ve bu yüzden de ilgi gören bir film. Ancak, hiç çekinmeden söylemek gerekir ki, filmde öngörülemeyen, beklenmedik hiçbir şey yok. Gürcistan’da geçen bir eşcinsel genç hikayesi için olması gereken her şey var. Dağılmış aile, sorunlu ağabey, umursamaz baba, yoksulluk, sonradan en iyi arkadaşa dönüşecek kadın sevgili, acımasız oğlan çocukları, çekip giden sevgili vs. Film bu bakımdan fazla öngörülebilir ve tahmin edilebilir kalıyor. Hatta biraz daha iddialı bir cümle kuracak olursak, fazlaca formül olduğunu bile söyleyebiliriz. Hakkını yemeyelim Levan Akin bu formülleri yerli yerinde kullanıyor ve tıkır tıkır işletiyor. Finalde nasıl bir sahnenin olacağını biliyor olmamıza rağmen yine de beklentinin üzerinde bir iş çıkarıyor. Her şeyi tamammış gibi görünse de filmden çıkınca “bir şey eksik sanki” duygusu kalıyor geriye. Her ne kadar yönetmen ülkeyi ve karakterleri ‘gerçekçi’ kurmaya çalıştığını söylese de, anlattığı hikayenin romansına ve bunun ‘Batı’da yaratacağı etkiye kendisini fazlaca kaptırdığını düşünüyorum...'
KEREM AKÇA: '... Filmin 113 dakika olması, eşiğin dönülmesinden itibaren klasik sıçramalı kurguyla ilerleyen görsel yapının çok da mest eder hale gelmesini engelliyor. Aksine Vilgot Sjöman’ın ‘I Am Curious’ ikilemesi kadar iddialı başlasa da zamanla kendini bilinçaltında Dogma mekaniğine kaptıran bir film izliyoruz... Bir yerden klasik aktif kamera filmi kontrolü altına alıyor. Sanki Gürcü “Cumartesi Gecesi Ateşi” (“Saturday Night Fever”, 1977) gibi başlayıp “Sev Beni”nin Gürcü asıllı ardılı olmak için çaba sarf edince irade hikayesini ve gerçekçiliği kökleyen bir film “Ve Sonra Dans Ettik”. Bu konuda da aslında tavizsiz bir şekilde bir saati boşa harcıyor...'