TEMİZLİKÇİ
THE CLEANING LADY
Alice yalnız yaşayan bir güzellik uzmanıdır. Evli bir adamla ilişkisi vardır ve bu ilişkiyi bitirmek için çabalamaktadır. Oturduğu sitede temizlikçilik yapan Shelly’yi haftada iki gün kendi evine de almaya başlar. Shelly’nin yüzü bir kaza sonucu yanmıştır. Bu gizemli kadın sadece eve değil Alice’in hayatına da girer. Hatta onun kimliğine bürünür. Bu noktadan sonra işin geri dönüşü yoktur.
SEANSLAR
YÖNETMEN:
Jon Knautz
OYUNCULAR:
Alexis Kendra
Stelio Savante
Rachel Alig
Elizabeth Sandy
Jon Knautz
2018, ABD
CJ Entertainment Turkey
SÜRE:
90 dakika
FİLMİN SİTESİ:
<a href= target=”_blank”>Web sitesine gidin </a>
ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): ‘…Onca yapay, abartılmış, yüzeysel ve biçimsel korku filminden, onca mekanik bebek, ruha giren şeytan, cisimleşmiş kötülük ya da duvarın ardındaki ceset filminden sonra, işte nihayet gerçek karakterlere, yaşanmışlık kokan dramlara ve etkileyici sürprizlere dayanan bir film. Öncelikle senaryosuyla seçkinleşen... 1979 doğumlu, Kanadalı, ardında 10 kısa ve dört uzun film bulunan Jon Knautz ve Alice rolündeki yazar-oyuncu-yapımcı Alexis Kendra’nın birlikte oluşturdukları metin, bence 90 dakika içinde birbirinden ilginç özellikle kadın portreleri yaratıyor. O mutsuz aileler, parçalanan evlilikler, hele hele o yürek yakan ana-kız ilişkisi de film için iyice acı bir sos olmuş desem... Bilmem abartmış olur muyum? Ve film o kadar kanlı bıçaklı olmasa da, kimi sahnelerde gerçekten ürkütüyor ve tam bir dehşet duygusu yaratıyor. Shelly’nin ‘maske merakı’nın da akla korku türünün Fransa’dan çıkmış başyapıtı, Georges Franju imzalı Yüzü Olmayan Gözler’i (1959) getirdiğini söylemeliyim. (Bu önemli filmi “Sinemanın Hazineleri: 50 Unutulmaz Film”de anlatmıştım). Demek ki, türün meraklıları mutlaka görmeli.’
UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ‘…Gerilim türünde çektiği filmlerle tanınan (ki ben tanımıyordum) Jon Knautz’un imzasını taşıyan yapım, yönetmenin 2016 tarihli kısa filminin uzatılmış versiyonu. Daimi oyuncusu Alexis Kendra’yla birlikte yazdığı senaryodan çekilen ‘Temizlikçi’de Knautz, nispeten iyi çizilmiş karakterler etrafında bir dünya inşa ediyor. Öykü zaman zaman Shelly’nin çocukluğuna uzanarak hem fiziki hem de ruhsal durumu hakkındaki ipuçlarını (biraz altını fazla çizerek) seyircisiyle paylaşıyor. Film bir yanıyla ‘Greta’, ‘Single White Female’, hatta kimi yabancı eleştirmenlerin belirttiği gibi ‘The Gable Guy’a benziyor. Öte yandan Shelly ve annesi arasındaki ilişki uzaktan uzağa ‘Carrie’yi andırıyor da demek mümkün. Elbette kimi sahneler ve mizansenler de David Lynch sinemasından pasajlar sunuyor. Amma velakin bu kadar referansa ve belli ölçülerde çekicilik barındıran antika havaya rağmen ‘Temizlikçi’ daha iyi, yer yer kendi içinde daha inandırıcı olabilirmiş. Alexis Kendra’yı Alice, Rachel Alig’i de Shelly rolünde izlediğimiz filmin çocukluğunu yaşayamamak üzerine kurduğu metafor ve finalde bağladığı yer ise güzel ve zarifti doğrusu.’
MURAT ERŞAHİN (sinemamuzik.com)... 3
UĞUR VARDAN (Hürriyet).... 3