SKANDAL
BOMBSHELL
Film, uzun yıllar kadın çalışanlarına tacizde bulunan bir medya patronunun, Fox News kurucusu ve CEO’su Roger Ailes’in inanılmaz öyküsünü anlatıyor. 2016'nın yaz aylarında ünlü televizyon yorumcusu Gretchen Carlson’ın ilk açıklamasının ardından, Megyn Kelly ile birçok kadının taciz olaylarını su yüzüne çıkarmalarıyla Ailes zor duruma düşüyor.
YÖNETMEN:
Jay Roach
OYUNCULAR:
Brigette Lundy Paine
Margot Robbie
Charlize Theron
Jennifer Morrison
SENARYO:
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Barry Ackroyd
MÜZİK:
Theodore Shapiro
YAPIM:
2019, ABD-Kanada
DAĞITIM:
CGV Mars D.
SÜRE:
108 dakika
ELEŞTİRMEN YILDIZLARI:
MEHMET AÇAR (Habertürk)… 3,5
CUMHUR CANBAZOĞLU (sinemamuzik.com)… 2,5
MURAT ERŞAHİN (sinemamuzik.com)… 3,5
ALİ ULVİ UYANIK (Milliyet Sanat)…3,5
UĞUR VARDAN (Hürriyet)… 3,5
ELEŞTİRMEN GÖRÜŞÜ:
ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): '... Film sinema açısından da yeterince ilginç. Bir başyapıt olmasa da... Çok hızlı bir kurgu, sayıca çok ve hepsi ilgiye değer karakterlerin tümünü gereğince veremiyor. Ama verdiği kadarı da görmeye ve tanımaya değer. Üç baş kadından ikisinde, iki star çok iyiler: Megyn'de Charlize Theron ve Gretchen'de Nicole Kidman. Yabancı basın özellikle Theron'u övüyor ve yeni bir Oscar olasılığından söz ediyor. Ama bence Margot Robbie de çok iyi. Öylesine dolduruyor ki perdeyi... Bence onun (yardımcı oyuncu olarak) Oscar adaylığı kesin... Hele sempatik Jess Carr rolündeki Kate McKinnon'la yaşadığı ve sanki o cehennemden bir kurtuluş gibi gözüken lezbiyen ilişki. Tek sözcükle dokunaklı. Ayrıca deneyimli oyuncu ve o da çok kilo almış John Lithgow'un Roger Ailes rolü (küçük ekrandaki Russell Crowe'u unutturamasa da)... Bayan Ailes'te Nashville dizisinden unutulmaz Connie Britton. Ve efsanevi TV kişiliği Rupert Murdoch'da çok uzun zamandır görülemeyen ünlü İngiliz oyuncusu Malcolm McDowell süper... Sonuç olarak, birçok açıdan görülmeye değer bir ilm.'
ŞENAY AYDEMİR (EVRENSEL): '... Benzer konuları ele alan iki önemli dizi olduğu için biraz da talihsizce onlarla karşılaştırılan Jay Roach imzalı “Skandal”ın (Bombshell) az zamanda önemli işlerin altından kalkmayı başardığını düşünenlerdenim. İkisi gerçek, biri kurmaca üç karakteri merkezine alan filmin, cinsel taciz meselesinin üç farklı boyutuna bakmayı başardığını söyleyebiliriz... “Avanak Ajan”, “Zor Baba” serileriyle tanıdığımız, 2015’te McCarthy döneminin sakıncalı senaristi “Trumbo”yu anlatarak yön değiştiren Jay Roach’ın yönettiği “Skandal”, tacizlerin boyutunu ya da maruz kalan insanların iç dünyasındaki yarılmayı, parçalanmayı anlatmak yerine daha çok sistematik tarafını ve güç- iktidar bağlantısını anlatmaya çalışıyor. 2016’da “Büyük Açık” ile senaryo Oscar’ını kazanan Charles Randolph’un kaleme aldığı “Skandal” hem meselesi hem de Charlize Theron, Nicole Kidman ve Margot Robbie gibi büyük isimlerden kurulu oyuncu kadrosuyla beklentiyi yükseltiyor kuşkusuz. Beklentinizi biraz düşürür, görünenin arkasındaki anlatıya biraz odaklanırsanız yılın iyi seçeneklerinden birisi olabilir “Skandal”…'
MEHMET AÇAR (haberturk.com): '... “Skandal” bir bütün olarak iyi yazılıp çekilmiş bir film... Ama filmin beni en çok etkileyen yanı, Roger Ailes'e karşı açılan taciz davasının hemen ardından Fox News içinde yaşananlar oldu aslında... Filmin gerçek olaylar üzerinden ilerlediği düşünüldüğünde, özellikle çalışanların tepkileri, bugünün dünyasını anlamamıza yarayan sosyal bir laboratuvar gibi aslında...
Kendi adıma “Skandal”ın tam da o bölümlerde daha iyi bir film olmaya doğru evrildiğini düşündüm. Çünkü o sahnelerde film, meselenin sadece bir şirketle, bir yöneticiyle değil, tüm bir sistemle ilgili olduğunu hissettiriyor... Roach, filmin özellikle ilk bölümünde McKay'in üslubundan esinlenen bir yapı kuruyor... Kurgu, hızlı planlar eşliğinde “canlandırma belgesel” havası ve dramatik sahneler arasında gidip geliyor. Buradaki "hibrit" estetik yapı, biraz da anlatıcı kullanımı nedeniyle şekilleniyor. Özellikle anlatıcının kameraya baktığı çekimleri unutmamak gerekiyor. Film, donan kareler ve çerçevede beliren yazılar eşliğinde bizle kurduğu diyaloğu zenginleştiriyor. Dolayısıyla, hikâye anlatımı kadar hikâyenin kurulduğu politik çerçevenin yansıtılması da önem kazanıyor. Trump'ın Charlize Theron'un canlandırdığı Megyn Kelly'nin karşısında arşiv görüntüleriyle karşımıza gelmesi, bir filmin içinde olduğumuzu hissettiriyor ve meselenin politik yanına odaklanmamızı kolaylaştırıyor...'
OLKAN ÖZYURT (SABAH): '... Sinematografik ve filmin ritminde yer yer aksamaları olsa da bunun bir önemi yok. Skandal biraz da belgeselvari bir anlayışla bize yaşananları anlatıyor. #MeToo hareketinin ilk büyük filmi olarak görülebilecek Skandal, güçlerini kullanarak kadınlara cinsel istismarda bulunan güçlü erkeklerin, kendi ülkelerindeki mahkemelerde ne karar verilirse versin, küresel ölçüde tüm dünyada onların vicdanlarda cezalandırılması için yapılan haklı bir girişim.'
UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): '... ‘Skandal’ seyirci zihninde belki ‘mesele hakkında fazla derinleşemeden derdini anlatıyor’ (ki bence bu bilinçli olarak tercih edilmiş) türü bir his bırakıyor ama yine de diyalogları ve bu diyalogların ifade ettiği anlamlar eşliğinde bence çok önemli noktaların altını çiziyor. Senaryonun başardığı en önemli yanlardan biri bu zaten. Ayrıca film dağınık gibi görünen karakter trafiğinin üstesinden de geliyor ve özellikle Roger Ailes’ın taciz ettiği üç ayrı kuşak gazetecinin bir araya geldiği asansör sekansında hikâye, etki bakımından bana kalırsa zirvesine ulaşıyor. Kurgusal karakterlerden Kayla Pospisil ise belki de senaryonun en başarılı karakteri. Hıristiyan değerleriyle yüklü sağcı bir aileden (büyükbabasına göre ‘Noel Baba’ bir ‘komünist’miş!) geliyor, televizyon ekranını, şöhreti seviyor ve bir an önce yükselmek istiyor. Ne var ki Ailes’le tanışması, nasıl bir dünyanın parçası olması gerektiğini ona hatırlatıyor. Kanalın patronunun odasındaki görüşmede kendisinden “Eteklerini biraz daha yukarı kaldırabilir misin?” isteği, -Amerikalı bir eleştirmenin de altını çizdiği gibi- bir gerilim filmi sahnesi etkisi yapıyor...'