SAF
Kamil, İstanbul Fikirtepe’de eşi Remziye ile yaşayan naif bir adamdır. Yan mahallede dönüşüm projesi yürüten ve göçmen işçi çalıştıran bir inşaat firmasının şantiyesinde çalışmaya başlar. Mahallesinde gördüğü tepkiler ve iş yerinde artan baskılar Kamil’i gitgide başka bir insana dönüştürür. Eşi Remziye olayların sonuçlarıyla yüzleşir.
<a href= http://boxofficeturkiye.com/seans/ target=”_blank”>SEANSLAR</a>
YÖNETMEN:
Ali Vatansever
OYUNCULAR:
Saadet Işıl Aksoy
Erol Afşin
Onur Buldu
SENARYO:
Ali Vatansever
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Tudor Vladimir Panduru
MÜZİK:
YAPIM:
2018, Türkiye
DAĞITIM:
Kurmaca Film
SÜRE:
102 dakika
FİLMİN SİTESİ:
<a href= target=”_blank”>Web sitesine gidin </a>
ELEŞTİRMEN GÖRÜŞÜ:
ŞENAY AYDEMİR (EVRENSEL): ‘…İki perde olarak tasarlanan filmin ilk perdesinde Kamil, hikayenin ‘saf’ tarafını temsil ederken; zengin bir kadının evine temizliğe giden Remziye’yi hem aynı evde birlikte çalıştığı çocuk bakıcısı Romanyalı kadına hem de gecekondudan kurtulmaya dair planları düşünüldüğünde ‘çıkarcı’ olarak görmek mümkün. İlk perdenin büyük bir kısmında Kamil’i takip ederken, ikinci perde tamamen Remziye’nin öyküsüne ve dönüşümüne ayrılmış. “Saf”, ilk yarım saatlik bölümünde kimi aksamalara rağmen hem göçmenlerin Türkiye’deki iş süreçlerine katılımının sonuçlarını işverenlerin bu etnik çatışmadan nasıl yararlandıklarını, kentsel dönüşümün fırsat/ felaket sarmalında insanların hayatını nasıl değiştirdiğini anlatarak belli bir oranda ortaya koymayı başarıyor. Vatansever’in Fikirtepe’yi inşaat duvarlarıyla çevrilmiş bir hapishane gibi kurgulama planı Görüntü Yönetmeni Tudor Vladimir Panduru’nun işlevli kadrajlarıyla hayata geçiyor. Bitmek bilmeyen bir gürültünün filmin ses bandında akması da bu hissi güçlendiriyor… Nihayetinde “Saf”, toplumsal, kentsel ve ekonomik dönüşümlerin bireylerin hayatlarını nasıl paramparça ettiğini anlatmayı başardığı noktalarda güçlenirken; bu dönüşümleri karakterler için birer araç haline getirdiği anlarda ise tökezleyen ama buna rağmen görülmeyi ve üzerine düşünülmeyi hak eden bir yapım.’
UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ‘…Yakın geçmişe kadar (özellikle 90’lı yıllarda) ilk filmlerini çeken genç yönetmenler (hoş ‘Saf’ yönetmenin ikinci filmi) birçok konuya el atıp hiçbirinin de hakkını tam olarak veremezlerdi. Vatansever bu tür bir hataya düşmüyor ve gezindiği meselelerin üstesinden geliyor ama yine de film, bana kalırsa öykünün kâğıt üstünde vaat ettiklerini sinemasal anlamda tam olarak yansıtamıyor. Kâmil’in dönüşümüne evet fikir olarak ikna oluyoruz ama sanki senaryo bunu bizi içine daha fazla çekecek biçimde yapmalıydı. Daha sonra sahaya çıkan Remziye’nin inatçı kişiliği de benzer dokunuşlara ihtiyaç duyuyor ama yine de tam ortasında ikiye ayrılmış gibi sunulan öykü mantığında bu durum nispeten kabul edilebilir. En yakın arkadaşları Fatih mesela, ikiyüzlü ahlakın temsilcisi olarak inandırıcı, hatta filmin en inandırıcı karakteri.’
ELEŞTİRMEN YILDIZLARI:
CUMHUR CANBAZOĞLU (sinemamuzik.com).... 3
MURAT ERŞAHİN (sinemamuzik.com)... 3
MURAT ÖZER (Sinema Seven Mecmua)... 2,5
ALİ ULVİ UYANIK (Milliyet Sanat)....3
UĞUR VARDAN (Hürriyet).... 3