MATTHIAS VE MAXIME
Matthias ile Maxime, çocukluktan bu yana sıkı arkadaştır. Rol aldıkları bir kısa film için öpüşmeleri gerekince arkadaşlıkları sarsılır. Kısa sürede aralarına alışık olmadıkları bir şüphe girer ve hayatları değişir.
YÖNETMEN:
Xavier Dolan
OYUNCULAR:
Xavier Dolan
Gabriel D'Elmeida Freitas
Pier-Luc Funk
Samuel Gauthier
Anthoine Pilon
SENARYO:
Xavier Dolan
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
André Turpin
MÜZİK:
Jean-Michel Blais
YAPIM:
2019, Kanada
DAĞITIM:
Başka Sinema
SÜRE:
119 dakika
ELEŞTİRMEN YILDIZLARI:
MEHMET AÇAR (Habertürk)… 3
CUMHUR CANBAZOĞLU (sinemamuzik.com)… 2
UĞUR VARDAN (Hürriyet)… 2,5
ELEŞTİRMEN GÖRÜŞÜ:
KEREM AKÇA: '... El-omuz kamerasının abartılması, filmin gerçekçilik hevesini sıradanlaşan bir şekilde servis ediyor. Bu da yönetmenin kariyerinin en banal filmine yol açıyor. “Matthias ve Maxine”, iki arkadaşın cinsel kimliği de işin içine alan dostluklarını perdeye taşıyor, ama bir şekilde sinemasal olmayı beceremiyor. Plastiklikten kurtulmak Dolan’a yaramamış. Aksine öylesine ilerleyen bir görüntü erozyonuna sebebiyet vermesine yol açmış. Bu uçurumdan sinemacıyı oyuncuların uyumu ve elektriği de kurtaramıyor. Daha profesyonel ve planlı filmler çekerse Dolan’ın yönetmenlik kumaşı, auteur kimliği daha yetkin yerlere varabilir, saygı duyulur. Bu haliyle sıradanlaşmak doğru değil. Aksine olayı ‘doğaçlama günlükleri’ne götürüyor. İşin tehlikesi bu püf noktasında kopuyor sanki…'
NİL KURAL (MİLLİYET): '... Kanada’nın erkenden deha ilan edilmiş, ancak hızla çektiği dramatik filmleriyle birçok sinemaseverin sabrını zorlayan yönetmeni Xavier Dolan’ın yeni filmi “Matthias ve Maxime” (Matthias et Maxime), geçen yıl Cannes’da yarıştı. Dolan’ın ana karakterlerinden birini canlandırdığı film, çocukluk arkadaşı Matthias ve Maxime’in birbirlerine bir çekim hissetmelerinden sonra yaşanan krizler üzerine. Dram dozunun yüksekliğiyle hedeflenenin ama tam tersi bir mizah etkisi yaratan film, Dolan’ın kendisine aşırı güveninin yıkıma sürüklediği bir diğer yapım olarak anılmaya aday.'