KARAKOMİK FİLMLER 2
Cem Yılmaz'ın "iki film birden" konseptli Karakomik Filmler projesinin ikinci halkası, Deli ve Emanet adlı iki orta metraj yapımdan oluşuyor.
YÖNETMEN:
Cem Yılmaz
OYUNCULAR:
Cem Yılmaz
Özkan Uğur
Cem Davran
Çağlar Çorumlu
Özge Özpirinççi
Büşra Develi
Tansu Biçer
SENARYO:
Cem Yılmaz
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Ahmet Sesigürgil
MÜZİK:
Jingle House
YAPIM:
2019, Türkiye
DAĞITIM:
UIP
SÜRE:
114 dakika
ELEŞTİRMEN YILDIZLARI:
UĞUR VARDAN (Hürriyet)… 3,5
ELEŞTİRMEN GÖRÜŞÜ:
OLKAN ÖZYURT (SABAH): ‘… Karakomik Filmler 2'de ise taksici Güven (Deli) ile şöhret olmak isteyen Birol (Emanet) var karşımızda. Deli'de Güven'in karıştığı bir cinayet sonrasında yaşadıklarını izliyoruz. Derdini bir türlü anlatamıyor ve akıl hastanesinden 'deli' raporu alınca işlerin düzeleceğini umuyor. Ama son tahlilde 'delilerle' sınava tabii tutuluyor. Kim akıllı kim deli dedirten, trajikomik bir hikayenin kahramanı oluyor.
Emanet ise TV dünyasının yarattığı şöhret algısıyla ilgili bir hikaye. Gündüz kuşağı programlarının birinde talibini arayan bir kadına aşık olan eski dansçı Birol'un o kadına ulaşmak isterken yaşadıkları anlatılıyor. Ona ulaşmak isterken kendini bir yarışmanın içinde buluyor. Bir Zeki Demirkubuz filmi gibi başlayan ve finaliyle de Yeşim Ustaoğlu'nun Araf'ıyla akraba olan Emanet, Cem Yılmaz'ın içindeki 'bağımsız ruh'un en iyi şekilde dışa vurmuş hali olduğu gibi, gayet başarılı bir gösteri toplumu eleştirisi... Naçizane bence serinin de en iyisi...’
UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ‘… Bu iki öyküyle sonlanan ‘Karakomik Filmler’ serisi, kuşkusuz Cem Yılmaz’ın sinema serüveninde bundan sonra gideceği yolu da eni konu belirleyecek gibime geliyor. Sinemadaki Cem Yılmaz’a ilişkin herkesin farklı bir tarifi ve beklentisi var. Kimi sadece güldürsün istiyor, kimi kendi beğenilerine göre sinema yapsın istiyor, kimi hem güldürsün hem de kendi tarifine göre sinema yapsın istiyor. ‘Karakomik Filmler’in bütününe bakıldığında Cem Yılmaz’ın yer yer güldüren ama asıl olarak hikâyeye ağırlık veren bir sinema yapmak istediği anlaşılıyor. Bu aynı zamanda gişeyi de önemsememek demek. Ama klasik refleksler kuşkusuz onu da bu türden tartışmaların içine çekiyor…'