HOTEL MUMBAİ
Hindistan’ın en kalabalık kenti olan Mumbai’nin farklı noktalarında 26 Kasım 2008’de başlayan ve ünlü Taj Hotel’de sonlanan terör eylemleri tüm dünyanın gündemini değiştirmişti. Ülkenin önemli sembollerinden biri olan ve 1903 yılından bu yana hizmet veren beş yıldızlı otel, Hindistan’ın kalbi, finans merkezi ve Bollywood’un evi olarak da biliniyor. Cihatçılarının planladıkları saldırıların üssü olarak seçilmesi bu yüzden bir tesadüf değil.
YÖNETMEN:
Anthony Maras’ın
OYUNCULAR:
Dev Patel
Armie Hammer
Nazanin Boniadi
Anupam Kher
SENARYO:
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Nick Remy Matthews |
MÜZİK:
Volker Bertelmann |
YAPIM:
2018, Avustrayla- ABD- Hindistan
DAĞITIM:
CGV Mars Dağıtım
SÜRE:
123 dakika
FİLMİN SİTESİ:
<a href= target=”_blank”>Web sitesine gidin </a>
ELEŞTİRMEN YILDIZLARI:
CUMHUR CANBAZOĞLU (sinemamuzik.com).... 2,5
MURAT ERŞAHİN (sinemamuzik.com)... 2,5
ALİ ULVİ UYANIK (Milliyet Sanat)....3,5
UĞUR VARDAN (Hürriyet).... 3,5
ELEŞTİRMEN GÖRÜŞÜ:
ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): '... Kısa filmlerden gelen yönetmen Anthony Maras ilk filminde iyi bir iş çıkarmış. Filmi sonuç olarak terörizm denen olaya son yıllarda yaklaşan filmler arasında özel bir yer alıyor. Nick Remy Matthew’ün görüntüleri hem bugün onarılmış olarak yeniden ayakta olan dev yapıyı kullanmada, hem de koca kentin yoksulluğunu vermede çok başarılı. Volker Bertelmann’ın müziği de öyle. Oyunculardan Arjun’da Dev Patel her zamanki gibi kusursuz. Amerikalı Armie Hammer herzamanki gibi yakışıklı. Kadınlarda Nazarin Boniadi ve Tilda-Cobham Harvey, Rus Vasili’de Jason İsaacs ve de tüm Hintli oyuncular da çok iyi. Bu ertelenmiş film, bence haftanın en iyisi...'
UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): '... Mumbai’deki terör saldırılarında şehrin polis gücü yetersiz kalmış, operasyon düzenlemesi gereken özel harekâtçılar Yeni Delhi’den uzun bir süre sonra gelebilmiş, bu süre içinde teröristler birçok kişinin canına kıymıştı. Anthony Maras’ın filmi bu meselenin altını da çizerken “Misafir (müşteri) Tanrı’dır” ilkesi etrafında hizmet veren Taj Mahal Palace personelinin otelde kalan ve sığınanların hayatlarını kurtarmak için gösterdiği çabaya vurgu yapıyor. Bu tür felaket filmleri, konu itibariyle özellikle üçüncü dünya ülkelerinde geçiyorsa beyazların hayatlarına özel bir ilgi gösterir. ‘Hotel Mumbai’, bu konuda daha dengeli bir yapıya sahip. Ana karakterlerinden sadece şef Hemant Oberoi’nin gerçek, diğerleri ise kurgusal olduğu filmde beyazlara özel olarak ‘kahraman’lık payesi biçilmemiş (bu arada teröristlerden birinin ailesiyle telefonla görüşme sahnesi katilleri ‘insanileştirdiği’ için kimi yabancı eleştirmenlerce pek hoş karşılanmamış)...'