GÜN BATIMI
NAPSZALLTA (SUNSET)
1. Dünya Savaşı’nın hemen öncesinde Budapeşte. Irisz Leiter, eskiden ebeveynlerine ait olan şapka dükkanında çalışmayı arzulamaktadır, ancak dükkanın yeni sahibi onu geri gönderir. Şehirden ayrılmayı reddeden Irisz, I. Dünya Savaşı’nın ortasındaki Budapeşte’de ayakları yere basan güçlü bir kadına dönüşecektir.
SEANSLAR
YÖNETMEN:
Laszlo Nemes
OYUNCULAR:
Juli Jakab
Susanne Wuest
Urs Rechn
SENARYO:
Laszlo Nemes
Clara Royer
Matthieu Taponier
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Matyas Erdely
MÜZİK:
Laszlo Melis
YAPIM:
2018, Macaristan - Fransa
DAĞITIM:
Başka Sinema
SÜRE:
ELEŞTİRMEN GÖRÜŞÜ:
ŞENAY AYDEMİR (EVRENSEL): ‘…“Gün Batımı”, dönemin Avusturya- Macaristan İmparatorluğu’na dair belli başlı bilgilerin seyircide olması zorunluluğu hissettiriyor. Hal böyle olunca Irisz’in kendi geçmişine dair yolculuğu nerede ülkesinin kaderiyle kesişiyor, nerede ayrılıyor anlamak da zorlaşıyor. Irisz’in gördüklerinin, yaşadıklarının, ortadaki çetelerin, basılan şatoların, yakılan konakların nasıl bir zemine oturduğunu anlamak da zorlaşıyor. Hem bu gelişmelerin Irisz’in hayatına dair etkilerini hem de ülkenin kaderine dair anlamlarını tanımlamak imkansız hale geliyor. Bu estetik dil, László Nemes sinemasının alametifarikası mı olacak yoksa ilk filmde çok işlevli olduğu için burada da denemiş olmanın bir hata olduğunu o da mı düşünüyor bunu ilerleyen yıllarda göreceğiz. László Nemes, bu filmde de çok iyi çektiği ve kurguladığı sahnelerle yönetmenlik maharetini gözler önüne seriyor hiç kuşku yok ki ama bu estetik tercihin bu hikayesi için ne kadar işlevli olduğu su götürür. İlk filmde hayranlık uyandırıcı olan, ikincide yorucu hale geliyor. En azından bu satırların yazarı için öyle…’
ELEŞTİRMEN YILDIZLARI:
MURAT ERŞAHİN (sinemamuzik.com)... 3,5
MURAT ÖZER (Sinema Seven Mecmua)... 3
ALİ ULVİ UYANIK (Milliyet Sanat)....4