Arşiv (Sinema)

GRETA

10 Nisan 2019 Çarşamba 08:13

Neil Jordan yönetmenliğindeki Greta, New York'ta kendi halinde hayat süren, nahif bir genç olan Frances'ın metroda bulduğu çantayı sahibine, yalnız yaşayan bir piyano öğretmeni Greta'ya teslim etmesiyle başlayan ve hızlı bir arkadaşlığa dönüşerek Greta'nın karanlık iç yüzünün ortaya çıkışını konu ediniyor.

 

<a href= http://boxofficeturkiye.com/seans/ target=”_blank”>SEANSLAR</a>

 

YÖNETMEN:

 

OYUNCULAR:

Isabelle Huppert

Maika Monroe

Chloe Grace Moretz

 

SENARYO:

Ray Wright

Neil Jordan

 

GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:

Seamus MCGarvey

 

MÜZİK:

Javier Navarrete

 

YAPIM:

2018, ABD

 

DAĞITIM:

UIP

 

SÜRE:

98 dakika

 

FİLMİN SİTESİ:

<a href= target=”_blank”>Web sitesine gidin </a>

 

 

ELEŞTİRMEN GÖRÜŞÜ

ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): ‘…Bu kez tercihi bir kara-film yönünde olmuş. Ve iyi bir senaryodan oldukça parlak bir film çıkarmış. Film bir aralar kimi klişelere saplanıp özgünlüğünü yitirir gibi olsa da, sonradan toparlanıyor. Ve finale doğru oldukça sürpriz barındırıyor. Böylece yılın özellikle kadınlara adanmış filmleri arasında da saygın bir yer alıyor. Annelik, kızlık, arkadaşlık, aşk ve ihanet gibi temalara da taze bir bakış getirerek… Ve Macar diline hayli yer vererek!.. Alman-İngiliz kökenli genç Amerikalı oyuncu Chloë Grace Moretz ve her daim ilginç Isabelle Huppert etkili bir ikili oluşturuyorlar. Erica’da Maika Monroe ve finale doğru detektif rolünde gözüken bir dönemin hatırlanan karakter oyuncusu Stephen Rea da görmeye değer oyunlar veriyorlar.’
 

ŞENAY AYDEMİR (gazeteduvar.com.tr): ‘…Kapı önünde beklemeler, sevdiği biriyle tehdit etmeler, kaçırıp eve kapatmalar birbirini izliyor. Bir fiskelik canı olan Greta’nın elinden kaçıp kurtulamamalar, kurtulup tekrar yakalanmalar, suçluyu şıp diye bulan ama bir o kadar hızlı bir şekilde olayı yüzüne gözüne bulaştıran dedektifler gibi bir sürü absürt sahne geliyor peş peşe. Bir ara acaba bu klişelerle dalga geçiliyor da biz mi anlamıyoruz duygusu da gelmiyor değil seyirciye ancak hem yönetmen hem de oyuncuların ciddi olduklarını ve ciddiye alınmak istediklerini fark edince yazının başında söz ‘trollenme’ hissi o zaman başlıyor. Hiçbir sahnesinde ikna edici olamayan ama kendisini çok ciddiye alan bir filme dönüşüyor nihayetinde “Greta.” Son dönemde önüne gelen her teklifi kabul ettiği hissi uyandıran (2018’de dört, 2017’de altı filmde oynadı) Isabelle Huppert’ın kariyerinin üzerinde tepindiği, yükselen yıldız Chloë Grace Moretz’in ise muhtemelen yıllar sonra pek de iyi anmayacağı bu film, bizim için “eğlenceli kötü” bile olamadı. Ama bir noktasından itibaren öyle izlenebilirse zevk almak da mümkün tabii.’
 

CÜNEYT CEBENOYAN (BİRGÜN): ‘…Başrolünde Jodie Foster’ın oynadığı The Brave One, Charles Bronson’lu Death Wish’in (Ölüm Arzusu), erkek kahramanlı bir versiyonuydu. Ki Ölüm Arzusu’nun da yine rezil yeni bir versiyonu Eli Roth tarafından geçen yıllarda yapıldı. Tabii Greta için bir Death Wish ya da hatta bir The Brave One denemez. Onlardan çok çok daha hafif bir film bu kötü niyet açısından ama yine de yabancı düşmanlığı çok açık. Greta aslında ilginç bir karakter analizi yapacakmış gibi başlıyor. Yabancılarla tanışmak için onlara yem atan, yemine gelen genç kadınların hayatından çıkmak bilmeyen, çıkmakta direneni de buna pişman eden tacizci bir kadın Greta (Isabelle Huppert). Kadın tacizci de olur! Burada bir kadının başka bir kadını tacizi söz konusu. Ama her türlü kombinasyon mümkün. Tabii hangi kadının beyanının asıl olduğu gibi bir problem de var önümüzdeki hikâyede. Çünkü tacizin iki tarafında da kadınlar var ….’
 

OLKAN ÖZYURT (SABAH): ‘…Jordan, Ray Wright ile birlikte yazdığı senaryoda aslında psikopat olarak tanımlanabilecek Greta'nın portresini çiziyor. Kuzuların Sessizliği filmindeki Hannibal kadar manyak değil Greta ama en az onun kadar zeki ve soğukkanlı. Modern dünya içinde yalnızlıktan dem vurup sanki bir avcı gibi yaralı genç kızları avlıyor. Peki neden? Jordan bir psikopatın portresini çizerken onun neden bunları yaptığına dair bize inandırıcı bir neden sunmuyor. Sadece onun neler yaptığını ve avlanmasını anlatıyor. Sıkıntı burada başlıyor. Greta kim, neden genç kızları avlıyor, filmin bir cevabı yok. Daha doğrusu bize bırakıyor. Çıkarabildiğim Greta bu avlanmadan eğleniyor. Ki bu hiç ikna edici değil. Senaryodaki bu ana açık ve olay örgüsünün kimi düğüm noktalarındaki inandırıcılık sorunları, Jordan'ın kalburüstü yönetmenliğini, yarattığı gerilimli atmosferi, Isabelle Huppert'in Piyanist filmini hatırlatan performansı açıkçası gölgeliyor. İyi hikaye kurma ve onu da özgün bir şekilde anlatma ustası Jordan'ın böylesi bir senaryo açığı ile film çekmesini anlamak gerçekten zor. Ama ne demişti Ömer Kavur: "İyi yönetmenin kötü film çekme hakkı da vardır." Ne diyelim Jordan için bir iş kazası deyip önümüzdeki filmlere bakalım.’
 

UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ‘…New York metrosunda bulunan bir çantayla başlayan ve akabinde saplantılı bir gerilime dönüşen dostluk... Farklı yaş kuşaklarına ait iki kadın arasında gidip gelen öykü, cazibe içermese de öldüren tanımını hak eden bir yakınlaşmanın ifadesi oluyor. Isabelle Huppert’in ‘Piyano Öğretmeni’ndeki (Yön: Michael Haneke) kimi kadrajları adeta tekrarladığı film klişelere göz kırpıyor ama asıl sorunu mantık dışı sahneleri. Hitchcock mesela duygularımız kadar aklımıza da seslenirdi; Neil Jordan ise “Aklı tamamen boş verin” diyor. ‘Greta’ bence İrlandalı yönetmenin kariyerindeki en vasat iş.’

 

 

ELEŞTİRMEN YILDIZLARI

MEHMET AÇAR (Habertürk)....2,5
CUMHUR CANBAZOĞLU (sinemamuzik.com).... 2,5
MURAT ERŞAHİN (sinemamuzik.com)... 2,5
MURAT ÖZER (Sinema Seven Mecmua)... 2
ALİ ULVİ UYANIK (Milliyet Sanat)....2,5
UĞUR VARDAN (Hürriyet).... 2



Diğer Haberler

ROSINANTE
ROSINANTE
14 Kasım 2024 Perşembe 10:12

SWAN LAKE
SWAN LAKE
07 Kasım 2024 Perşembe 09:24

İFRİTİN MÜHRÜ
İFRİTİN MÜHRÜ
07 Kasım 2024 Perşembe 09:18

HENRY KORSANLARA KARŞI
HENRY KORSANLARA KARŞI
06 Kasım 2024 Çarşamba 21:34

BABA BENİ GÜLDÜRSENE
BABA BENİ GÜLDÜRSENE
06 Kasım 2024 Çarşamba 21:21

KAMPTA
KAMPTA
31 Ekim 2024 Perşembe 18:27

SİJJİN
SİJJİN
31 Ekim 2024 Perşembe 18:22