Sinema Haberleri

DERVİŞ ZAİM´İN ´RÜYA´SI ELEŞTİRMENLERCE VASAT BULUNDU!

23 Eylül 2016 Cuma 09:27

MURAT ERŞAHİN

Ulusal Yarışma filmlerinin ikinci gününde dört film izledi Adanalı sinemaseverler. Öncelikle festivalde bugünden (22.09.2016) bahsedelim. ‘Kısa Filmciler İçin Sinema Hukuku ve Telif Hakları’ konulu atölye, Sedef Erken’in katılımcılığında gerçekleşti. Engelsiz Filmler gösterimi ve Serdar Kürkbabaoğlu’nun Film Afişleri Sergisi, günün aktiviteleri arasındaydı. Yarışma filmi galalarına gelirsek; Çağdaş Çağrı’nın yönettiği ‘Geçmiş’ günün ilk galasıydı. Kıvanç Sezer imzalı bir ilk film daha izlendi hemen sonra: ‘Babamın Kanatları’. Derviş Zaim’in ‘Rüya’sı ve daha önce vizyon görmüş olan Yüksel Aksu imzalı ‘İftarlık Gazoz’, yarışma filmlerinin son iki galası olarak izlendi.

Bugün izlediğimiz filmleri kısaca paylaşacak olursak…

GEÇMİŞ
(Yönetmen: Çağdaş Çağrı)

Murat Erşahin: Fazlasıyla zorlama, demode bir anlatı. Gerçek bir ‘Issız Adam’ figürü öte yandan! (1,5)

Uğur Vardan: Kimi anlarıyla öne çıkan ama genelde problemler yaşayan, sanki 80’li yılların bunalım filmlerinden kalma kahramanıyla şimdiki zamanda pek karşılığı olmayan bir film. En büyük artısı Bülent Emin Yarar’ın performansı. (2,5)

Murat Özer: ‘Nasıl Yani?’ dedirten bir sayıklama (1)

Burak Göral: Cinsiyetçi bakışı ve eril diyaloglarıyla sevimsiz bir film olmuş. (1,5)

Şenay Aydemir: Hakikaten modası geçmiş. (1)


BABAMIN KANATLARI
(Yönetmen: Kıvanç Sezer)

Murat Erşahin: Acıtan gerçekler, sınıf bilinci ve hakiki bir işçi filmi. (3)

Uğur Vardan: İçinden geçtiğimiz dönemin gidişatına ve gerçeklerine ilişkin zekice gözlemler ve vicdan içeren bir ilk film. (3,5)

Murat Özer: ‘İşçi olmak bir günah’sa… (3)

Burak Göral: Sömürüye kaçmadan, ‘sosyal gerçekçi bir film nasıl yapılır’ı göstermiş. (4)

Şenay Aydemir: Sınıf ve kimlik meselesini, birbirine karıştırmadan ustaca anlatıyor. (3)


RÜYA
(Yönetmen: Derviş Zaim)

Murat Erşahin: Sahici tespitler, gerçeküstü oluşlarla buluşmuş ama dağınık, başıboş, sorumsuz bir sineması var. (2)

Uğur Vardan: Dertleri güncel, derin ve sahici ama film sinematografik anlamda aynı etkiye sahip değil. (2,5)

Murat Özer: Biz bunu daha önce görmüştük! (2)

Burak Göral: Spiral senaryosuyla Türkiye sınavında alışık olmadığımız nitelikte bir Derviş Zaim filmi. (3,5)

Şenay Aydemir: Derviş Zaim’in bunca deneyime rağmen bu kadar acemilik yapması anlaşılmaz. (2)


İFTARLIK GAZOZ
(Yönetmen: Yüksel Aksu)

Murat Erşahin: Etrafı dolduran bomboş ticari popüler örneklerin yanında, ‘çalışılmış’ bir çaba. Sıcak ve hüzünlü bir masal tadı da bırakıyor yüreğinizin iç cebinde. (3)

Uğur Vardan: 70´ler nostaljisini başarıyla yansıtırken ´kayıp bir cennet´in tarifine soyunuyor, sonra da bu cennetin şiddetle nasıl yıkıldığına dikkat çekiyor. (3)

Murat Özer: Bir de ‘zorla ağlatmaya çalışmasaydı’! (2,5)

Burak Göral: Samimi sahneleri, iyi oyunculukları ve çok tanıdık hikayesiyle, Yüksel Aksu’nun şimdilik en ‘sıcak’ filmi. (3,5)

Şenay Aydemir: Neticede ‘nerde o eski ramazanlar’a bağlayan bir eğlencelik. Finale kadar. (2,5)



Diğer Haberler