BACURAU
Belgesel yapmak için Brezilya’nın bir köyüne giden bir film yapımcısı, köyde zaman geçirdikçe, halkın aslında hiç de göründüğü gibi olmadığını keşfeder.
YÖNETMEN:
Kleber Mendonça Filho
Juliano Dornelles
OYUNCULAR:
Barbara Colen
Thomas Aquino
Silvero Pereira
Thardelly Lima
SENARYO:
Kleber Mendonça Filho
Juliano Dornelles
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Pedro Sotero
MÜZİK:
Mateus Alves
Tomaz Alves Souza
YAPIM:
2019, Brezilya - Fransa
DAĞITIM:
Kurmaca Film.
SÜRE:
131 dakika.
ELEŞTİRMEN GÖRÜŞÜ:
BACURAU
KEREM AKÇA: ‘… “Bacurau”, Brezilya'dan soyutlanmış ütopik bir kasabada geçiyor. Kimin neyi neden yaptığı belli olmayan bu yabancılaşmış evren günümüzün politik alegorisi anlamına geliyor. Yapay uzay gemilerinden absürd diyaloglara, çıplaklıktan pastoral görüntülere uzanan bir karmaşa var. Filho, kargaşadan zıt kutuplardan beslenerek bir yapı kurmak istiyor. Bu durum da filmi 'oyunlu bilimkurgu'ya kaydırıyor. Ama testinin kırılmasıyla filmin 70. dakikasında Udo Kier'in girişi, ‘Big Brother’ kafası getiriyor. Bu da 1970'lerde sinemada klasiğe dönüşen, şimdilerde ise dizisi ile bilinmeyen hikayesini güncelleyen Westworld'ün (1973) modelini geriden takip etmekten başka bir şey değil! Üstelik yaptıklarını kör kör parmağın gözüne yapay yapınca ister istemez adının iddiasının altında ezilen, süreyi gereksiz uzatan bir film çıkıyor karşımıza. İlk iki filminin süre probleminden sonra burada da benzer durum var. 85 dakikada mantıklı bağlanabilecek film politik oldukça ucuzlaşıyor, B-tipi seyirlerden farksız hale geliyor. 'Uzay westerni' atmosferi bir yere kadar tutuyor, ilk yarıda işliyor. Filho, bir noktadan sonra fazla iddialı olmanın altında eziliyor. “Bacurau Brezilyalı yaratıcı sinemacının uzun süre ve dağınıklık sancılarının bir yenisini sunmakla kalıyor.’