AŞK (İSTANBUL KANATLARIMIN ALTINDA)
Mustafa Altıoklar’ın yönettiği İstanbul Kanatlarımın Altında, yerli sinemanın 2000’li yılarda gişeyle barışacağı günlerin ilk habercilerindendi.
Galata Kulesi’nden kendini bırakıp Üsküdar Doğançılar’da bir yükseltiye kadar uçtuğu söylenen Hazerfan Ahmet Çelebi’nin öyküsünün ardında dönemin ayrıntılı özellikleriyle, olaylarıyla doluydu film.
İşin müzik yanı, ‘harika çocuk’larımızdan Tuluyhan Uğurlu’ya emanet edilmişti.
Uğurlu çok başarılı bir sentez çalışmayla, pop müziği albümleri kadar ilgi çekecek yapıtla piyasaya girmişti.
Hazerfen hem buralıydı, hem de gökyüzüne, evrensele açılmaya çalışan bir dünyalı. Bu sentez bir piyanoyla çıkıyordu karşımıza, bir kemençe ya da neyle. Sound Doğu’ya kayarken alttaki piyano Batı’yı getiriyor, etnikle evrensel sürekli yer değiştiriyordu.
Ana şarkı Aşk’a Gülay önce söz yazmış, arkasından da mikrofon karşısına geçerek yorumlamıştı. Videoklibi de çekilen parça çok sevilmiş, filmi de alıp götürmüştü. Aşk kadar İstanbul ile Kanatlar adlı parçalar da hitleşmişti…