ADDAMS AİLESİ
THE ADDAMS FAMILY
Karikatürist Charles Addams tarafından yaratılan, sinema ve televizyon tarihi boyunca birçok kez yeniden uyarlamayla izleyici karşısına çıkan ünlü Addams Ailesi'nin animasyon sinema filmi .
YÖNETMEN:
Conrad Vernon
Greg Thernan
OYUNCULAR:
SENARYO:
Matt Lieberman
Conrad Vernon
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
MÜZİK:
Jeff Danna
Mychael Danna
YAPIM:
2019, ABD
DAĞITIM:
UIP
SÜRE:
86 dakika.
ELEŞTİRMEN YILDIZLARI:
CUMHUR CANBAZOĞLU (sinemamuzik.com)… 3,5
MURAT ERŞAHİN (sinemamuzik.com)… 3,5
ALİ ULVİ UYANIK (Milliyet Sanat)… 3,5
UĞUR VARDAN (Hürriyet)… 3
ELEŞTİRMEN GÖRÜŞÜ:
ADDAMS AİLESİ
KEREM AKÇA: '... “Addams Ailesi” uzun animasyonu, android kuşağına uygun bir noktaya açılmış. Özellikle aileyi kaydedip sömüren bir beyazın gözünden kapitalizm eleştirisi planlanıyor. Bir çeşit “Örnek Aile”deki (“The Jonesses”, 2009) Demi Moore misali bir tipleme var. Alison Janney ondan çok müthiş bir seslendirme performansında bulunmuş. Ama animasyonun açıkçası bir güldürme problemi var. Bunun ana sebebi John Astin, Carolyn Jones, Jackie Coogan’dan sonra 90’lardaki ekibin oyuncularının da yerinin dolduramamak. Oscar Isaac biraz ciddi bir Gomez olmuş, Theron ise Motricia için fazla genç. Bu fenomenin en önemli ismi, büyümüş de küçülmüş hayalet kıvamındaki kabusu Amca Fester ise Nick Kroll gibi bir stand-up komedyenine emanet edilmiş. Bir Lloyd, bir Coogan’la baş etmek zor… Ricci’nin yerine gelen Moretz’in de sesiyle etki yaratma becerisinde olduğunu söylemek güç. Yine de ‘ötekiler ailesi’ animasyonu çizgileriyle ve koşuşturmacalarıyla kendini izletmeyi beceriyor. Obama sonrası döneme adapte edilmiş, ‘siyahi-esmer’ olduğu için öne çıkan aile bireylerini deneyimlemek keyifli. Onları sarsmak isteyen beyaz tiplemeyi de… Bir kendi için tutarlı durma hali de var açıkçası. Ama 2019 model “Addams Ailesi”, 90 dakikayı geçmemesiyle sanki bir serinin başlangıcı, pilot bölümü olarak da planlandığını belli ediyor.'
NİL KURAL (MİLLİYET): '... Charles Addams’ın kara mizahı ve Amerikan değerlerini tiye alan hali yeni animasyonda yer bulamıyor. Çocuklara hitap etme eğiliminin öne çıktığı, yetişkin izleyicilerin fazla dikkate alınmadığı, köşeleri alınmış, biraz daha şekere bulanmış bir Addams Ailesi yorumu karşımızdaki. Bu da, bu ünlü ailenin yeni nesil tarafından tanınmasını sağlasa da, kimliklerini zedeliyor.'
OLKAN ÖZYURT (SABAH): '... Filmin can alıcı noktası toplum mühendisliği meselesini ele alması. Farklılığa toleransın gün geçtikçe azaldığı günümüz dünyasında, farklı olanı hedef gösterme ve sonra da onu yok etmeye çalışma noktasında TV'nin ve popüler kültürün etkilerini anlatıyor yapım. Öte yandan Addams Ailesi üzerinden de kendi içine kapanmanın yaratacağı tehlikelere dikkat çekiyor.
Söz konusu Addams Ailesi olunca bu biraz tuhaf duruyor açıkçası. Çünkü zaten onların alameti farikası farklı olmalarıydı. Toplumsal tabulardan kaynaklanan korku ve kaygılarımızın mizahi bir şekilde dışavurumu olan aile, yaşadıkları maceralarda tam da bu kaygı ve korkularımızla dalga geçmesiyle ünlüydü. Fakat yönetmenler onların bu durumunu biraz es geçiyor ve bu da anlatılan hikayenin elini zayıflatıyor.
Animasyon olarak gayet başarılı olmasına rağmen hikaye olarak zayıf kalan yapım için yeni başlayanlar için Addams Ailesi'ne giriş filmi denilebilir. Lakin birkaç kuşağı büyütmüş bir kült için filmin bununla yetinmesi çok da takdir edilesi değil galiba...'
UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): '... ‘Addams Ailesi’nin uzun metraj animasyon versiyonu son derece zekice esprilerle başlıyor, devraldığı mirasın genel çizgilerine sahip çıkıyor ama öykünün sınırları, Margaux’nun kurduğu site evrenine eriştiğinde film hızında ve hınzırlığında yavaşlama baş gösteriyor. Miniklere yönelik ‘uzlaşma’ mesajları sanırım öykünün başındaki türden daha zekice ve çarpıcı biçimlerde verilebilirmiş. Ama yine de izlenmesi zevkli bir animasyon ‘Addams Ailesi’... Bu arada meraklısına: Barry Sonnenfeld’in 1991 tarihli ‘Addams Ailesi’ni mutlaka bulup seyredin derim...'