ADANA FİLM FESTİVALİ´NDEN İLK İZLENİMLER
MURAT ERŞAHİN
23. Uluslararası Adana Film Festivali kapsamında düzenlenen ‘Ulusal Yarışma’ filmlerinin izleyiciyle buluştuğu ilk gündü dün. Üç gün boyunca izlenecek on iki yarışma filminin ilk dördü 12:00 matinesiyle başladı. Güven Beklen imzalı ‘Mehmet Salih’ bir ilk filmdi. Erhan Tuncer imzalı ‘Ağustos Böcekleri ve Karıncalar’ da öyle. Ardından Handan Öztürk’ün yönettiği ‘Bana Git De’ ve Cemal Ağacıkoğlu’nun ‘Tarla’ adlı filmleri izlendi.
‘Türk Sineması Dijital Portreler’ sergisi, Aytaç Arman’ın atölye katılımcısı olarak yer aldığı Altın Koza Kısa Film Atölyesi, Yekta Kopan’ın moderatörlüğünde gerçekleşen ve konuşmacı olarak Arif Keskiner, Menderes Samancılar, Nebil Özgentürk ile Osman Şahin’in katıldığı ‘Çukurova’dan Dünyaya Açılan Pencere – Yaşar Kemal Söyleşisi’ festivalde bugünün diğer satırbaşlarıydı.
Bugün izlediğimiz filmleri kısaca paylaşacak olursak…
MEHMET SALİH
(Yönetmen: Güven Beklen)
Murat Erşahin: Olanaksızlıklar ve bazı boşluklarla çekilmiş naif ve son derece iyi niyetli bir ilk film. (2,5)
Uğur Vardan: Sinematografik yanlarından ziyade duygusuyla öne çıkan bir film olmuş. (2,5)
Murat Özer: Meselesini, biçimiyle bütünleyemeyen bir ilk film çalışması (2)
Burak Göral: Kısıtlı imkanlarla çekilmiş olduğunu saklayamayan bir ilk film (2)
AĞUSTOS BÖCEKLERİ VE KARINCALAR
(Yönetmen: Erhan Tuncer)
Murat Erşahin: Oyunculuk üst düzey. Sinema ise unutulmuş. (1,5)
Uğur Vardan: Oyunculuk performanslarıyla dikkat çeken yapım, fazla teatral. (2)
Murat Özer: Kendini, Eugene O’Neill zanneden teatral bir deneme (1)
BANA GİT DE
(Yönetmen: Handan Öztürk)
Murat Erşahin: Boşlukta ve ‘yolda’ salınan yapım TV filmi ruhu taşıyor. (1)
Uğur Vardan: Kâğıt üzerinde iyi duran hikâye peliküle yansıma boyutunda aynı etkiyi yapmıyor. (2)
Murat Özer: Sanki yönetmen seyirciye, “git” demiş! Biz de onun bu komutuna uyup hızla olay mahallinden uzaklaştık. (1)
Burak Göral: Güzel bir yol filmi olabilecekken, televizyon estetiğine teslim olmuş. (1,5)
TARLA
(Yönetmen: Cemil Ağacıkoğlu)
Murat Erşahin: Çıkışsız ve çaresiz insan üzerine fazla öznel ve yüksek doz minimalizm içeren bir durum ve varoluş eleştirisi. (2,5)
Uğur Vardan: Sistemin çarkları arasında dağılmak durumunda kalan bireylerin çıkışsızlığı üzerine orta karar bir film. (2,5)
Murat Özer: Cemil Ağacıkoğlu, bir süredir nadasa bıraktığı tarlayı en nihayet sürmeye karar vermiş belli ki. (3)
Burak Göral: Hikayesini aşırı minimalist bir üsluba kurban etmiş! (2)