ADALETSİZ
DRAGGED ACROSS CONCRETE
Brett ve Anthony açığa alındıktan sonra parasız kaldıklarında, kendilerini hiç ummadıkları olayların içinde bulacak ve adalet ile suç kavramları yer değiştirecektir.
YÖNETMEN:
S. Craig Zahler
OYUNCULAR:
Mel Gibson
Vince Vaughn
SENARYO:
S. Craig Zahler
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
MÜZİK:
YAPIM:
2018, ABD - Kanada
DAĞITIM:
Bir Film
SÜRE:
158 dakika
FİLMİN SİTESİ:
<a href= target=”_blank”>Web sitesine gidin </a>
ELEŞTİRMEN GÖRÜŞÜ:
MEHMET AÇAR (haberturk.com): ‘…Zahler salondan rahatlamış şekilde çıkmamızı pek istemiyor... Final sahnesi itibarıyla Zahler'in alt sınıflar açısından hayata bir mücadele gözüyle baktığı söylenebilir. Yırtıcılara karşı verilen bir hayatta kalma savaşı bu... Bir tür şehir safarisi gibi...
Bu arada Zahler'in, hikâyeye birçok yan karakter dahil ettiğini ve hepsini gerçekten iyi yazdığını belirtelim. Tüm yan karakterler ve yan öyküler filme zenginlik ve derinlik katıyor. Mesela, Jennifer Carpenter'ın oynadığı genç anne karakteriyle soygun sahnesine çok farklı bir boyut geliyor. “Adaletsiz”, özellikle finali itibarıyla anaakım suç filmleri gibi net mesajlara, ahlaki önermelere sahip bir film değil... Tıpkı otomobil sahnelerinde yoldaki tümsekleri, çukurları bize hissettirmeye çalıştığı gibi anlattığı hikâyeye ve ele aldığı meselelere daha gerçekçi bir şekilde bakmayı hedefliyor. Sonuçta filmdeki herkesin derdi aynı, para kazanmak... Filmin en masum karakterlerinden biri olan genç annenin sorunu da bu değil mi? Para kazanmak zorunda olmasa neden 3 aylık bebeğini evde bırakıp çalışsın ki? Tüm oyuncuların gayet sağlam performanslar çıkardığı “Adaletsiz” 2 saat 39 dakikalık süresiyle biraz uzun olabilir ama kendi adıma sıkılmadan, ilgiyle seyrettiğimi söyleyebilirim. Son olarak, özellikle finaldeki çatışma sahnesinin biraz sert ve kanlı olduğunu belirtelim. ‘
ŞENAY AYDEMİR (EVRENSEL): ‘…Yönetmen S. Craig Zahler, bu tür polisiye/ suç filmlerindeki tempolu anlatımın yerine sakin bir dil tutturmayı tercih etmiş. Hal böyle olunca ayrıntılar, filmi renkli hale getiren tekrarlara da alan kalıyor. Gözlem sahnelerinin ve finaldeki çatışma sahnesinin neredeyse gerçek zamanlı hale getirilmesi de gerilimin kurulmasında oldukça etkili oluyor.
Yönetmenin bir başka mahareti de ‘küçük suçlar’ işleyen bir adamın, kanun koruyucu iki polisin içinde bulundukları açmazdan çıkabilmek için düştükleri yolda adım adım nasıl düşmanlarına dönüştüklerini göstermekteki mahareti. Film boyunca parça parça gördüğümüz uyuşturucu çetesinin zalimlikleri seyircinin aklını kurcalarken karakterlerin giderek onlara doğru yaklaşması ve finale doğru arada hiçbir mesafe kalmaması için yaratılan dönüşüm süreci oldukça başarılı. Öte yandan dehşetin normalleşmesi karşısında hiçbir karakterin şaşkınlık, öfke ya da hüzün duygusu göstermemesi şiddetin içselleştirilmiş ve kabul edilmiş olduğunu anlatıyor seyirciye.
S. Craig Zahler bunu yaparken, bu şiddet sarmalının bir içgüdü mü yoksa toplumsal durumun yansıması mı olduğu konusunda fazla ipucu vermiyor ama…’
NİL KURAL (MİLLİYET): ‘…S. Craig Zahler, aralarında “Bone Tomahawk” ve “Brawl in Cell Block 99”ın da olduğu filmleriyle Amerikan sinemasının yeni neslinin şiddet ve sertlik konusundaki dikkat çeken isimlerinden birine dönüştü. “Adaletsiz / Dragged Across Concrete”de ise önceki filmlerindeki ton yerli yerinde olmasına rağmen dengeli ve ağır ilerleyen bir filme imza atıyor. Filmde bir tutukluya şiddet uygulayan iki polis Brett ve Anthony, görevlerinden bir süre uzaklaştırılıyor. Yoz bir yolla para bulmak için bir suçlunun vurgununun peşine düşüyorlar. Ancak işler beklediklerinden çok daha sert bir hal alıyor. Zahler, biri uygun bir şekilde Mel Gibson tarafından canlandırılan ırkçı polis memurlarıyla sevimli karakterler yaratma derdinde değil. Hatta bilerek siyaseten doğruculuğa arkasını dönen bir tavrı var ve bu, rahatsız edici bulunabilir. Ancak bu durumu ve tek tipleştirdiği karakterleri bir yana bırakmaya razıysanız “Adaletsiz”de usta bir yönetmenlik, ağır kaynayan bir hikaye ve bu dengenin hiç bozulmadığı bir zanaat görmek mümkün.’
UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ‘…Zahler bu birbirlerinden habersiz ama giderek ortak bir parantezde buluşan ‘tutunamayanlar’ etrafında eski tarz bir suç öyküsü anlatırken birçok eleştirmenin de vurguladığı gibi diyaloglar bazında Tarantino, şiddetle olan akrabalığı açısından da Peckinpahvari bir filme imza atıyor. ‘Adaletsiz’ aslında kimi noktalarda kıvamını bulan ve gezindiği tür(ler)e ilgi duyan seyirciyi tatmin eden bir film. Ama özellikle yönetmeninin ilk uzun metrajı olan ‘Bone Tomahawk’ türü bir çarpıcılığa ve ilgimizi sürekli ayakta tutacak unsurlara sahip değil. 159 dakikalık uzunluğu içerisinde Tarantinovari gevezelik de zaman zaman istenilen etkiyi sağlamıyor gibi… Sonuç olarak ‘Dirty Harry’ kuşağına ait polis karakterleriyle hafiften ‘retro’ havası estiren, öyküsü itibariyle kimi Amerikalı eleştirmenlere de George V. Higgins romanlarının tadını hatırlatan ama sinematografik açıdan bence yönetmeninin eski işlerinin uzağında seyreden ‘Adaletsiz’, ‘daha iyi olmasını beklediğimiz filmler’ kategorisinde yer alıyor. Ama bütün eksiklerine ya da benim açımdan beklentileri tam karşılamamasına rağmen izlenmesi zevkli bir yapım olduğu da muhakkak.’
ELEŞTİRMEN YILDIZLARI:
MEHMET AÇAR (Habertürk).... 3,5
CUMHUR CANBAZOĞLU (sinemamuzik.com).... 3,5
MURAT ERŞAHİN (sinemamuzik.com)... 3,5
ALİ ULVİ UYANIK (Milliyet Sanat)....4
UĞUR VARDAN (Hürriyet).... 3