TABUTTA RÖVAŞATA MÜZİKLERİNİN ESRARLI ÖYKÜSÜ
Derviş Zaim ilk uzun metraj filmi olacak Tabutta Rövaşata için Zen grubundan müzik istiyor. Zen ekibinden bazı isimler film müziği işine soğuk bakıyor. Aralarından Murat Ertel (bağlama, gitar. Ramazan davulu, loop, teyp), Emre Önel (darbuka, tuşlular, zil, vurmalılar, sampler) ile Levent Akman (def, bongo, vurmalılar, kaşık) tek projelik olmak üzere Baba Zula grubunu kurup filme müzik yazıyor.
Söylentilere göre Derviş Zaim’den izin almadan, filmin 15 parçalık kasetini yayınlıyorlar. Parçalar enstrümental. Dört parça ise filmden diyaloglar içeriyor.
Bu arada, Baba Zula’nın filme yazdığı müzikleri yeterli bulmayan Derviş Zaim, Şenol Filiz-Birol Yayla ikilisinin Bab-ı Esrar albümünden de parçalar alıyor. Hatta bu parçaların sayısı Baba Zula’nınkileri aşıyor. Filiz ile Yayla, istemleri dışında işin içine giriyor açıkçası.
1995 tarihli ikinci albümleri Bab-ı Esrar’daki şarkıların bir bölümünün Tabutta Rövaşata filminde kullanılması albümün tanıtımına önemli katkıda bulunuyor aslında.
O günlerde, filmin müziği olarak kimin adının yazılması gerektiği de konuşuluyor uzunca süre.
İlk çalışma Yansımalar’da kullandıkları ney ve gitara, bu kez ut, akordeon, kemane, tambur, bendiri ekleyerek daha zengin sounda ulaşan Filiz ile Yayla, o günlerde aralarına Engin Gürkey’i de (vurmalılar) dahil ediyor. Üç kişi olunca gruba başka bir isim gerekiyor ve Yansımalar’ı seçiyorlar.
CUMHUR CANBAZOĞLU