Vizyondakiler - Geçen Hafta

ALTIN ELDİVEN

10 Nisan 2019 Çarşamba 10:44

DER GOLDENE HANDSCHUH (THE GOLDEN GLOVE)

Honka zararsız ve acınacak bir tip gibi gözüken, fakat Altın Eldiven adlı barda seçtiği kurbanlarını çatı katındaki evine götürerek öldüren bir katildir. Cesetleri evin kilerinde saklayan Honka, bir süreliğine de olsa Altın Eldiven'den uzaklaşır. Fakat alışkanlıklarından kurtulması kolay değildir ve işlediği cinayetler, polisin umursamazlığına rağmen saklanmayacak hale gelir.


SEANSLAR 


YÖNETMEN:

Fatih Akın



OYUNCULAR:

Jonas Dassler

Margarete Tiesel

Marc Hosemann

Katja Studt

Martina Eitner-Acheampong

Adam Bousdoukos

Philipp Baltus



SENARYO:

Fatih Akın


GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:

Rainer Klausmann

 

MÜZİK:

F.M. Einheit



YAPIM:

2019, Almanya - Fransa



DAĞITIM:

Bir Film


SÜRE:

115 dakika


 

ELEŞTİRMEN  YILDIZLARI:

MEHMET AÇAR (Habertürk)....2,5

CUMHUR CANBAZOĞLU (sinemamuzik.com).... 4

MURAT ERŞAHİN (sinemamuzik.com)... 4

MURAT ÖZER (Sinema Seven Mecmua)... 2,5

ALİ ULVİ UYANIK (Milliyet Sanat)....4,5

UĞUR VARDAN (Hürriyet).... 4

 

ELEŞTİRMEN GÖRÜŞÜ:

ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): ‘…Bu tür bir film için bile fazla sert, aşırı kanlı duran bir yapım bu... Ama insanı o iğrenç suç dünyasının göbeğine çekip almayı da başarıyor. Benden söylemesi: Belki yer yer iğrenerek, mideniz bulanarak izleyeceksiniz. Ama bu şok, ayni ölçüde unutulmayacak sinema anılarınız arasına girecek. Akın’ın o şişman kadınları biraz Fellini’yi hatırlatırken, suç kavramıysa yine kendisi gibi Kuzey Avrupa’lı bir yönetmeni, Danimarkalı Lars Von Trier’i akla getiriyor. Oyuncular da iyi. Fritz Honkaz rolünde Jonas Dassler dört başı mamur bir kompozisyon çiziyor. Yaşlı kadınlar birbirinden ilginç; ama sanırım en çok Gerda’da eskilerden Margarete Tiesel, döktürüyor. Katilimiz için tam bir rüya kadın olan gencecik kızdaysa –yanılmıyorsam- Victoria Trauttmansdorff adlı yeni aktris kusursuz. Alman sinemasının çok eski kuşağından Hark Bohm ise meyhanenin yaşlılarından birinde konuk oyuncu olarak karşımıza geliyor.’

 

ŞENAY AYDEMİR (EVRENSEL): ‘…Fatih Akın, sert hikayeler anlatmayı, sert sahneler çekmeyi seven bir yönetmen. Özellikle de ilk dönem filmlerinde ‘şiddetli’ hikayeler anlattığını biliyoruz. Ancak bu şiddetin hem filmler açısından bir işlevi vardı (Duvara Karşı’yı hatırlayın) hem de dozunda bir kullanım söz konusuydu. “Altın Eldiven”de tuhaf bir biçimde Fritz Honka’nın kadınlara uyguladığı şiddeti ‘saf’ haliyle göstermekten imtina etmiyor. Bunun karakterin geçmiş travmaları, alkolizm ve iktidarsızlıkla örülü hastalıklı ruh halini göstermek için gerekli olduğunu düşünsek bile, kesip biçme döngüsünün tekrar tekrar seyircinin karşısına çıkarılmasının ‘iğrenme’ duygusu dışında bir işlevi olup olmadığı tartışmalı. Üstelik bu gösterme tutkusu, filmin diğer tarafta yapmaya çalıştığı Honka ve çevresinin içinde bulunduğu anlama ve anlatma çabasını da akamete uğratmaya başlıyor bir süre sonra. Bir parantez de Honka’yı canlandıran Jonas Dassler’e açmak gerek. 1996 doğumlu oyuncu 40’lı yaşlarının başındaki Honka’yı başarıyla taşıyor. Hem kaybolmuşluk duygusunu hem de tekinsizliği aynı bedenin içinde bu kadar ustaca yerleştirmek genç sayılabilecek bir oyuncu için büyük yetenek. Ama Fatih Akın’ın tercihleri filmin tam olarak neyi anlatmak istediği sorusuna net bir cevap veremeyince Dassler’in performansı da araya kaynamış belli ki Berlin Film Festivali’nde... “Altın Eldiven”, Fatih Akın’ın en iyilerinden birisi olarak tarihe geçmeyecek belli ki ama kötü bir film olduğunu söylemek de haksızlık olacaktır. Filmi bir kelime ile tanımlamak sorunda kalsak ‘kararsız’ en doğru tercih olur.’

NİL KURAL (MİLLİYET): ‘…Akın, bilerek çirkin gözüken, izleyiciye kendisini kirlenmiş hissettiren bir film kuruyor. Ancak bu denemenin amacına ulaştığını söylemek güç. Ana karakteri Honka’yı ağır bir makyajın altına gizleyen, dönemin Almanyası’nı plastik ve kirli bir dünya olarak resmeden Akın, Almanya hakkındaki eleştirilerini de bu yolla göstermeye çalışıyor. Ancak filmin bu bilinçli çirkinliği izleyiciyi uzaklaştırıp eleştiri oklarının doğru yerlere gitmesinin de önüne geçiyor.’

 

UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ‘…Filmi ikna edici kılan elementlerin başında kuşkusuz Fritz Honka’yı canlandıran Jonas Dassler’ın performansı geliyor. 23 yaşındaki oyuncu müthiş bir makyaj eşliğinde acımasız bir katilin portresini, fiziksel ve ruhsal detaylarıyla perdeye taşıyor. Keza Gerda Voss’ta Margarete Tiesel de çok çok iyi. Ayrıca bar sahibi Herbert Nürnberg (Uwe Rohde), SS Norbert (Dirk Böhling) ve Dornkaat-Max (Hark Bohm) gibi müdavimler de çok başarılı çizilmiş karakterler... Öte yandan ‘Altın Eldiven’e yönelik, Berlin Film Festivali’ndeki ilk gösterimlerden itibaren yöneltilen en büyük eleştiri, şiddet görüntülerine fazlasıyla yer vermesi. Evet, Fatih Akın’ın filmi seyretmesi zor bir yapım. Evet, karakterinin sadizmini tüm çıplaklığıyla perdeye taşıyor. Bu bir tercih ve ben, böylesi bir görsel ifade biçimine saygı duymaktan yanayım. Başta Tarantino olmak üzere yıllardır plastik şiddeti sürekli sahaya sürenlerin yanında Akın’ın tavrını daha sineye çekilir buluyorum. Son dönemde izlediğimiz kimi yapımların ve de dizilerin aksine, sadist bir kişiliği yüceltmeden, pop kültür ikonuna dönüştürme çabasına girmeden anlatma gayreti de kayda değer. Sonuç olarak bir seri katil portresini, bir dönem tablosunun etkileyici konturları eşliğinde huzurlarımıza getiren ‘Altın Eldiven’i ‘seyri zor’ uyarıları eşliğinde tavsiye ederiz...’



Diğer Haberler

HELLBOY
HELLBOY
10 Nisan 2019 Çarşamba 10:43

AFTER
AFTER
10 Nisan 2019 Çarşamba 10:21

KARDEŞLER
KARDEŞLER
10 Nisan 2019 Çarşamba 10:19

BÜYÜK MACERA
BÜYÜK MACERA
10 Nisan 2019 Çarşamba 10:18

ÇINAR
ÇINAR
10 Nisan 2019 Çarşamba 08:28

AŞGAR: CİN VADİSİ
AŞGAR: CİN VADİSİ
10 Nisan 2019 Çarşamba 08:26

KAPI
KAPI
10 Nisan 2019 Çarşamba 08:25