Müzik Haberleri

‘DURU OLMAK YA DA OLMAMAK..!’

25 Şubat 2021 Perşembe 14:12

Yarım yüzyıla yakın yerli pop sahnesinde yıldız kalmayı başarabilen Nükhet Duru, 14 Şubat Sevgililer Günü’nde ‘Hikâyesi Var’ albümünü yayınladı. Hit olmuş 11 şarkısını popun diğer yıldızlarıyla yorumlayan Duru, kayıtlar sırasında çekilmiş görüntülerden, eskiye dair fotoğraflarla film malzemesinden oluşan ‘Duru Olmak’ belgeseliyle de albümü destekledi.

‘Duru Olmak’ uluslararası dijital platform Netflix tarafından yayına konulunca daha bir merak uyandırdı ve albümün fark edilmesine, reklamına büyük katkıda bulundu. Ancak, belgeseli izleyenler hayal kırıklığına uğradı ve sosyal medyada yapıtla ilgili pek de iyi şeyler dillendirilmedi.

Çünkü Duru Olmak, yerli pop tarihinin önemli bölümüne damgasını vurmuş bir ismin öyküsünden çok, albümün kayıt macerasını, İstanbul görüntülerini, Duru’yla düet yapan genç isimlerin annesinden babasından işittiklerini paylaştıklarıyla şekilleniyordu.

Pek hoş durmadı ‘Nükhet Duru Belgeseli’ lafı bu yapım için. Aslında Duru söyleşilerde, belgeselin kendi hayatı olmadığını, Hikayesi Var albümünün hikayesini anlattığını vurguluyordu ama, tanıtım böyle yapılmıştı bir kere.

Ardından da, seçtikleri parçalar hakkında belgeselde konuştukları halde albümde yer almayan Teoman ile Kenan Doğulu’nun durumu gündeme geldi. Neden yoklardı acaba?

Teoman, Duru başyapıtı Ben Sana Vurgunum’u söylemişti, Kenan Doğulu da Duru’yu vitrinin en ön sırasına taşıyan Melankoli’yi. Yapıtların bestecisi Ali Kocatepe izin vermeyince, son dakikada bu iki şarkı çıkarılmıştı albüm repertuvarından.

Medya balıklama daldı tabii polemiğin ortasına; kimin haklı olduğu arandı falan, filan. Genelde ‘İki eski dost onlar, anlaşırlar’ denildi.

70’lerin ikinci yarısında Erol Evgin-Çiğdem Talu-Melih Kibar üçlüsüne Nükhet Duru-Mehmet Teoman-Cenk Taşkan ekibiyle yanıt veren Nükhet Duru, aynı dönemde Ali Kocatepe’yle de çalışmaya başlamış ve müthiş şarkılarla çıtayı daha da üstlere koymayı başarmıştı.

Bu ortaklık Nükhet Duru kadar, o güne dek şarkıcılığıyla, futbol spikerliğiyle, plak yapımcılığıyla, az da olsa besteciliğiyle dikkat çekmiş Ali Kocatepe’yi de zirveye çıkarmıştı…

Bizim piyasanın en akıllı, politik, deneyimli isimlerinden olan Nükhet Duru, her fırsatta bestecilerini onore etmiş, el üstünde tutmuştu. Tam profesyoneldi ve müziğiyle, sanatıyla ilgili polemiğe girdiğine pek şahit olunmamıştı…

Yıl 2021 ve Nükhet Duru şimdi, besteci Ali Kocatepe’den önceden izin almadığıyla ilgili manşetlerde. Hayret ki, ne hayret.

Medyaya bilgi uçuranlar Kocatepe’nin izin verdiği halde Teoman ile Kenan Doğulu’nun yorumunu beğenmediği için izni geri çektiğini iddia ederken, Kocatepe şarkıları bile dinlemediğini ve izin vermesinin söz konusu olmadığını söylüyor ve ekliyordu: ‘Besteciye saygı lazım’…

Yerli Pop tarihinin Melankoli (1978) ve IV (1979) gibi iki kilometre taşı albümüne imza atmış Duru-Kocatepe’ye iğreti duran polemik bu. Ama artık albüm tanıtımı böyle yapılıyorsa, o zaman başka.

Bir minik öneri: Ülkede yeni, güçlü beste sıkıntısı olabilir ama yıldız isimlerin kendi coverlarını kendilerinin yapmaları kadar sıkıntılı bir durum olabilir mi?

Bırakın şarkılarınızı genç isimler yorumlasın, kendilerini tanıtsın, yol alsın. Siz de, sizi siz yapan, milyonların sevdiği tatla yolunuza devam edin.

El, ayak tuttuğunca müziğe devam mı etmek istiyorsunuz; vasat yeni şarkılarla listelerde 20’liklerle kapışmak yerine Batı’daki örnekler gibi, yorumcu kartvizitine uygun olarak ‘Nükhet Duru, Kayahan Şarkıları Söylüyor’ ya da Sezen Aksu Şarkıları Söylüyor’ gibi albümlerle kısır piyasamıza kalite katın. Ne dersiniz?

CUMHUR CANBAZOĞLU



Diğer Haberler